Alla inlägg under april 2014

Av martins-scribo - 14 april 2014 19:37

Ibland är det verkligen inte lätt att veta om man tar rätt beslut. Som säker alla vet, så kan ju varje felaktigt beslut man eventuellt tar få en förödande konsekvens i framtiden. Men hur vet man då om det beslut man eventuellt tar är rätt eller fel? Man vet nog inte. Det är ju omöjligt att veta vad som händer i framtiden. Suck, man får väl gå på gammal hederlig magkänsla och sunt bondförnuft istället. Det vill säga, fundera på det ett tag till......

Av martins-scribo - 13 april 2014 12:27

Hur mycket jag än är ute och går, så kan jag inte gå ifrån mina minnen och känslor. Dom kommer alltid ikapp mig för att finnas där och göra sig påminda i olika former. Det behöver inte vara något speciellt, bara en situation som får något minne eller en känsla att komma tillbaka. Ibland är det väldigt jobbigt, ibland är det underbart glada minnen eller känslor som man ler inombords av. Häromdagen kom jag att tänka på ett ord som fick mig att känna en behaglig värme. Ordet är Pyspunka. Inget speciellt ord. Alla vet ju vad det betyder. Det bara dök upp i huvudet och jag log faktiskt för första gången på länge, så speciellt är det för mig.

Snart skall jag flytta och behöver hitta andra vägar att gå på. Nu är det nog inga större problem för mig att hitta vägar att gå på dit jag flyttar. Har bott där större delen av mitt liv. Känner samhället ganska väl.

Även om det blåser rejält idag skall jag ta på mig och gå ut. Behöver få lite frisk luft i mina lungor. Det är ju ändå skönt att gå för att rensa tankarna.

Av martins-scribo - 10 april 2014 21:58

Det finns två saker i mitt liv som jag är extra stolt över. Det första är min dotter, hon är det finaste som finns och jag är glad att just jag fick förmånen att bli hennes pappa. Hon får mig alltid att må bra. Det andra var en händelse som inträffade för ett antal år sedan. Något som betydde mycket för mig, mer än så vill jag inte skriva om det då det inte är aktuellt längre. Men så mycket kan jag i alla fall säga, det är något jag alltid kommer att bära inom mig som ett ljust och vackert minne, så länge jag lever.

Idag har jag verkligen känt mig hängig. Har ont i halsen men har ingen feber som tur är. Var inne på apoteket och skulle köpa Strepsil för halsen och Losec för magen på hemvägen. Väl framme vid kassan brakade hela deras betal system ihop. Väntade säkert i en kvart, sen orkade jag inte längre. Det var bara att lägga tillbaka varorna och åka hem utan lindring för mage och hals.

Av martins-scribo - 9 april 2014 18:48

Det är inte helt lätt att flytta sitt befintliga elavtal. Om drygt en och en halv månad flyttar jag till min nya lägenhet och vill naturligtvis flytta med elen. Trodde i min enfald att det bara var att gå in på min el distributör Vattenfalls hemsida och ordna det. Men nej ser ni, det gick inte. Först skulle man flytta In sitt elavtal till den nya adressen, detta görs hos den lokala elleverantören som äger elledningarna. För att kunna göra det måste man ha en arton siffrig anläggnings kod för min nya adress, som jag naturligtvis inte hade. Denna kod får man hos, ja just det, sin lokala elleverantör, via telefon! Så tidigare idag ringde jag upp dom och fick anläggningskoden. Väl hemma flyttade jag så In mitt elavtal hos samma lokala elleverantör som jag tidigare idag ringde till för att få koden. Därefter flyttade jag Ut mitt elavtal från den gamla adressen. Snacka om omständigt. Varför göra det lätt när man kan krångla till det. Hos vattenfall fick jag skriva ett e-mail och fråga hur jag skulle göra hos dom. Kunde ju inte göra en flyttanmälan på deras hemsida.

Av martins-scribo - 8 april 2014 20:30


Jag faller in i mörkret;

Till dom ratades solitär;

Mitt liv har stannat upp;

Det finns nu inte mer;

Den sorgen bär jag ensam;

Jag visar ingenting;


Men inom mig bor saknad;

Och längtan likaså;

Dom två sliter mig i stycken;

Tills hjärnan kokar över;

Den smärtan bär jag ensam;

Jag säger ingenting;

 

Martin

Av martins-scribo - 7 april 2014 19:43

Ibland är det lite upp och ibland är det lite ner i livet. I en vecka nu har det känts relativt positivt och jag har faktiskt vågat sett lite ljust på tillvaron igen, men det tog slut idag. Nu känns det lite tungt och jobbigt igen. Vad var det han sjung Roan Keating, "- Life is a rollercoaster. Just gotta ride it". Ja, kanske är det bästa att bara följa med på turerna i upp och ner gångarna och inte bry sig så mycket. Konstigt, det var inte så här jag hade tänkt att det skulle bli. Men det är klart, berg o dalbanor går ju som bekanta inte bara upp och ner, dom har jäkligt skarpa kurvor längst vägen också.

Men jag är i grunden en positiv och glad kille. Tror någonstans att allt kanske ordnar sig med tiden. Just nu vill jag helst av allt ha lugn och ro i mitt liv och hitta min inre harmoni. Var förresten uppe och tittade på min nya lägenhet i söndags. Ja, jag var inte inne i lägenheten, men dock utanför. Det är jättefin där och jag tror jag kommer stormtrivas där. Ser verkligen fram emot flytten, i alla fall när den är över och allt är klart.

"I dreamed a dream in time gone by
When hope was high
And life worth living
I dreamed that love would never die
I dreamed that God would be forgiving
............"

Les miserables

Av martins-scribo - 6 april 2014 12:30

Äntligen fick jag bägge tummarna ur och tog mig för att byta däcken på bilen. Tre av vinterdäcken lät sig bytas utan minsta problem och lade sig snällt i garaget för sommar förvaring. Men det fjärde vägrade att ge sig utan strid. Det tog mig säkert en kvart av hotelser, hårda ord och slag innan det insåg att jag hade övertaget. Nu är det i alla fall gjort och det är skönt.Jag har ju biltvätten och städningen av bilen kvar att göra. Skall se om det finns ork till det ikväll, i alla fall till städningen av bilen. Behöver städa här hemma också, men det brukar gå rätt så fort.

Av martins-scribo - 5 april 2014 20:25

I min ungdom var jag så smal att jag kunde gömma mig bakom ett mikrofonstativ. Ja, jag var faktiskt så smal och tunn att när jag låg och solade mig på magen så blev jag solbränd på ryggen. Nä skämt åsido, jag var väldigt smal och tunn. Men med åren gick jag långsamt, långsamt upp i vikt. Under väldigt lång tid låg jag runt sextio kilo, därefter gjorde jag ett hopp upp till sextiofem kilo. För drygt åtta år sedan slutade jag att snusa då gick jag ganska raskt upp till sjuttiofem kilo. En ganska behaglig vikt om jag får säga det själv. Tyvärr, stannade jag inte i vikt där utan gick upp till hela åttiotvå kilo. För några veckor sedan vägde jag drygt sjuttiofyra kilo. Har gått ner åtta kilo. Hur det gick till vet jag inte, men det går nedåt. Funderar på att lansera bantningskuren, smal och smärt med "Hur gick det till?" kuren.

Ovido - Quiz & Flashcards