Alla inlägg under november 2014

Av martins-scribo - 30 november 2014 14:20

Min julpyntning består av en enda ljusstake. Det får räcka för denna jul. Har för övrigt inte fler. Får väl köpa till ett par extra till mina två övriga fönster nästa år. Kollade över till en granne och fick tankar på IKEA:s julpynt när jag betraktade det. Ibland kan det bli lite väl mycket!

 

Av martins-scribo - 16 november 2014 11:24

Söndag. Sitter vid min dator och skriver ett nytt inlägg på min blogg. Lyssnar på Daire Straits Sultan of swing som är första låt på min playlist. Den består för övrigt nästan uteslutande av deras musik, har varit dom trogna i över 30 år. Tidlös musik. Vad mer kan man önska sig, dom har allt.


  I början av veckan ringde min läkare på Spine Center och bekräftade det som jag redan en gång fått bekräftat! Bilderna från Magnet resonanstomografin visade på att jag har ett diskbråck i nacken (Bilden är lånad från nätet, vill visa hur det ser ut). Har haft problem med det sen maj i år. Under sommaren hade jag ett mindre helsike med smärtan som strålade ner i höger axel och arm. Det resulterade i långa nätter utan sömn. Under den tiden låg jag nästan uteslutande med min sängs bäddmadrass på golvet för att minska smärtan i nacke, axel och arm. Det hjälpte ibland och faktum var att jag fick fler nätter av mindre orolig sömn där, på golvet, än jag fick i min egna säng. Sängen är inte särskilt gammal, max fem år och hård, men det hjälpte inte. Det var långt ifrån tillfredsställande att ligga där, men av två onda ting, ja ni vet. 


Men nu, i skrivande stund, har den värsta smärtan avtagit och övergått i enstaka dagar med mindre lokal smärta i nacke och höger axel. I vissa lägen domnar höger arm och fingrar bort i vad som kan liknas vid tusen nålar. Har ett konstant och lätt tryck bak i nacken. Min läkare sa att det kan ta ett halvår och längre ändå innan det blir helt bra. Men jag har gott hopp om att det skall bli bättre så småningom, även då det går långsamt. Bara att avvakta som han sa.   

Skapa flashcards