Alla inlägg under juli 2015

Av martins-scribo - 30 juli 2015 13:41

Tiden går fort när man har roligt sägs det. Kan skriva under på det. Snart har fyra veckors semester förflutit och och nästa vecka går jag in i min femte och sista semestervecka.


Vädermässigt har väl denna sommar varit sådär tycker jag. Hade väl varit skönt om det varit lite mer sol och något varmare kanske. Men det spelar inte så stor roll nu, det har ändå varit skönt att få ta det lugnt under dessa veckor. 


Hösten närmar ju sig med allt vad det innebär, skall ju till och fylla 50 nu i höst. Det känns nästan overkligt, 50 år! Ett halvt sekel. Bara att gilla läget. Tiden rår ingen på.



Av martins-scribo - 7 juli 2015 14:15

Äntligen! Fem veckors underbar skön semestervila för huvud, kropp och själ. Vet inte riktigt vad jag vill med min semester. Men det ger väl sig så småningom. Har i alla fall en längtar ut till havet. Konstigt egentligen, men jag har alltid haft det, en längtan till havet. Kanske inte så mycket på vattnet i en båt, utan mer i för att bada och/ eller på stranden. Jag mår bra av att vistas där, det är som om jag får någon sorts inre ro. Kan det bero på att jag tillbringade många somrar ute vid Onsala när jag var liten. Möjligt att det är så. Kan ju också vara så att jag inte är så jäkla allergisk där ute vid havet. 



Ovido - Quiz & Flashcards