Alla inlägg under maj 2017

Av martins-scribo - 26 maj 2017 10:51

Ja, vad skall man säga som inte är sagt förut? Men faktum är att jag har en nyhet att förmedla, och den är väldigt glädjande för mig. Nu kan jag faktiskt se det magiska 75 kilos målsnöret, bara är faktiskt bara målrakan kvar. I morse när jag vägde in mig stannade vågen på 75,4 kilo. Det är bara 0,4 kilo kvar till min målvikt! Helt otroligt och även helt fantastiskt. Vilken resa detta har varit för mig. Jag är i dag 10,6 kilo lättare och kroppsligt känns allt väldigt mycket lättare för mig nu. Och bäst av allt, det förbannade bukfettet, som gav mig en kulmage är borta. Snart, inom en vecka skulle jag tro, är jag nog i mål. Veckan efter, kan jag gå över till 6:1 för att vänja kroppen vid den nya vikten.


Man borde fira det här med något gott att äta ikväll. Men det kommer inte bli något onyttigt, kosten kommer vara den samma. Mycket grönt i alla former, linser, böner, fågel, fisk, minimalt med ris, minimalt med pasta och mindre kött, framför allt rött kött. Däremot, inom min kalorigräns, skall jag unna mig färskpotatis nu i sommar. För 100 gram färskpotatis innehåller bara 70 kcal och det är bra, för jag älskar färskpotatis!

Av martins-scribo - 21 maj 2017 20:20

Idag vägde jag in mig på 76 kilo blankt. Den innebär att jag gjort en viktnedgång på 0,2 kilo denna veckan. Inte mycket, men ändå en viktnedgång. Sista kilot håller sig krampaktigt kvar och vägrar släppa taget. Tanken var att nå min målvikt i slutet av denna månad. Det kommer jag ju inte göra som det ser ut nu och får revidera den tanken ganska rejält och skjuta fram det till slutet av nästa månad istället. Det vill säga, om jag då har en liknande viktminskning på 0,2 kilo i veckan som den gångna sjuttonde veckan. Vi får se vad det landar till slut. Jag kanske inte skall stirra mig så blind på när jag vill nå min målvikt, utan bara låta det ske oavsett dag eller månad. 


När värmen kom nu i helgen, kom även kortbyxorna fram som jag köpte förra året. Dom var så stora om midjan i år att dom sakta åkte ner över knäna och sedermera hamnade i en hög nere vid fötterna. Fick använda mitt skärp för att hålla dom på plats. Det såg nog rätt konstigt ut, för jag tvingades vecka dom på sidorna. Igår investerade jag i ett par nya kortbyxor. En storlek mindre blev det. Gick från L till M. Hade nog fått in den lilla stjärten och storkbenen i ett par S då jag fortfarande hade utrymme runt midjan, men det kändes bättre med ett par M. Om ni undrar, jag testade dom Inte i affären, jag vägrade. Vi såg det när jag tog på mig dom hemma. 

Av martins-scribo - 20 maj 2017 19:38


Amica mea


Gumman, vad skulle jag gjort utan dig

Fastän jag känt dig så länge

Har min kärlek till dig aldrig sinat


En tid gick jag genom plågande sorg

Då jag var helt utan dig

En period då jag knappt var mig själv


Men nu känner jag bara himmelsk glädje

Då jag får vara med dig

Jag har hittat tillbaka och är hel nu igen


Du betyder så mycket

Att vi två är tillsammans 

För du är min bästa vän!


Martin

Av martins-scribo - 13 maj 2017 17:18

Dom sista två veckorna har det mer eller mindre stått still viktmässigt. Men i morse när jag vägde in mig stannade vågen på 76,2 kilo. Det innebär en viktminskning på 0,3 kilo. Inte mycket över två veckor kan tyckas, men det är faktiskt en otrolig viktnedgång. Men faktum kvarstår, dom sista 1,2 kilorna kommer att vara väldigt svåra att gå ner. Jag är ju så nära mitt mål på 75 kilo nu, men det känns just nu som jag försöker nå månen. Så nära, men ändå så långt bort.



Go with pride;
And inviolable privacy;
With great dignity;

Let your goodness;

and genuine honesty;
Fill your heart with love;
And boundless wisdom;

Heaven above;
Embrace your beauty;
And your humanity;


 

Martin

Av martins-scribo - 6 maj 2017 11:09

Denna veckan har det tyvärr inte hänt så mycket rent viktmässigt. Jag står kvar på ungefär samma lägstavikt som förra veckan, 76,5. Jag körde min fasta som vanligt i tisdags, men i torsdags var jag tvungen att stå över fastan då jag drabbades av världens förkylning med tillhörande febertoppar på kvällskvistarna. Har haft febertoppar två kvällar i rad nu. Så jag tar ingen annan dag i anspråk för att komma ikapp. Får ta nya tag på tisdag i nästa vecka i stället. Det är inte värre än så. För hur det än är så kommer ju hälsan i första hand. 

Ovido - Quiz & Flashcards