Alla inlägg under juni 2015

Av martins-scribo - 14 juni 2015 12:32

Förlåt, jag har inte orkat skriva här på min blogg på ett antal veckor. Anledningen till det är många. Inget av dom behöver vi gå in på här. Ibland är det så, lusten infinner sig helt enkelt inte.


Men nu närmast är det midsommar och lite ledighet att se fram emot. Sen är det bara ett par jobbveckor kvar fram till en välbehövlig 5 veckors lång semester. 


Tiden går verkligen fort. Själv märkte jag det i fredags, när jag för sjunde gången stod på min dotters skolavslutning och såg hur stora dom verkligen är. 14 år i år och på god väg in i vuxenlivet. Ja herregud, vad tar tiden vägen? Den flyger verkligen iväg. Det var förresten en fin skolavslutning med skönsång, vackert väder och möte med nya människor. Trevligt!


Nä nu funderar jag på att gå ut och gå en sväng. Behöver tänka över en sak och komma till beslut. Gör det bäst när jag är ute och går. 


Väl mött mina vänner, vi höres snart igen.


Av martins-scribo - 1 juni 2015 16:55


Min älskade vän, nu har du äntligen fått frid från dina allvarliga sjukdomar. Du var en kämpe in i det sista, men till sist orkade du inte mer, dina krafter tog helt enkelt slut.


Nu kan du äntligen jaga din älskade fotboll så mycket du vill i hundarnas Nangijala, landet bortom stjärnorna. Där finns inga sjukdomar, bara bus med bollar från morgon till kväll.


Tassen, jag hade förmånen att få vara din husse i åtta år, det är något som jag kommer bära med mig i mitt hjärta resten av mitt liv. Du var något utöver det vanliga, du var helt enkelt unik för mig. Tyvärr möttes vi en allt för kort tid på denna jord, men jag vet att du har det bra i din hund himmel, för du kan jaga din boll hur mycket du vill. Tyson, det kommer vara tomt här utan dig, det erkänner jag, men jag vill också att du skall veta att jag kommer bära ditt ljusa minne inom mig och vårda det ömt. 


Tyson, om någon frågar mig, - Kan man älska en hund? Så kommer jag tveklöst att svara Ja på den frågan och tänka på dig. 


Min älskade vän, ha det bra i din hundhimmel nu och vaka över oss som fortfarande är kvar på denna jord. Vi möts snart igen min vän, då skall vi sparka boll du och jag, från morgon till kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards