Alla inlägg under mars 2014

Av martins-scribo - 30 mars 2014 13:06

Våren är rätt underbar, måste jag ju faktiskt medge. Värmen och ljuset har fört med sig ett litet uns av hopp djupt där inom mig. Hopp om något positivt för en gång skull. Kanske är det så, kanske inte. Hur som helst, vi får se, man får nog den känslan lite till mans vid denna årstiden. Det är nog lätt så att man gläntar på dom dörrar som stängts, får en förnimmelse av en försvunnen glädje eller entusiasm, för att släppa in lite värme och ljus i livet. Våren är ju ändå den årstid som förknippas med förnyelse och pånyttfödelse.


Nä, om man skulle ta och gå ute en sväng i det fina vädret. Tror faktiskt det. Behöver röra på mig och det skingrar tankarna lite.    

Av martins-scribo - 29 mars 2014 11:49

Jag har bestämt mig för att starta upp min blogg igen, om än i en lite blygsam skala. Har ett behov att få skriva av mig känner jag. Som alltid när det gäller mig och mina bloggar jag haft innan, kommer jag inte att hänga ut, skriva något nedsättande eller på något annat sätt medvetet göra någon illa genom detta forum. 


Så konstigt det känns, min nya blogg är helt tom. Bara namnet är det samma. Över fyrahundra inlägg är borta. För evigt raderade, väldig konstig känsla.


Tiden av tystnad har varit tung och just nu ser jag ingen ljusning fastän våren är här. Visst finns det små, små glimtar av ljus som träder fram och som tillfälligtvis får mig att glömma och som faktiskt tillåter mig att känna en viss glädje. Min älskade dotter är ett av mina ljus. Hon värmer alltid mitt hjärta och öppnar dom dörrar som numer är stängda inom mig. Hon får mig att skratta och känna glädje. Glädje över att hon är så fin och att jag fick förmånen att bli hennes pappa.


Jag skrev förresten en dikt till henne för ett tag sedan. Det är nog rena hötorgsrimmet och ni kommer säkert få många goda skratt, men jag lägger ut den ändå. Döm mig inte för hårt bara. 


"My dear child, just remember, life is short and fragile, just a moment in time;

One day I will be gone and only exist for you as a fading memory;

But my dear child, do not be afraid, life is such and therefore I promise you;

 

I will be there to watch over you;

I will be in your heart and in your dreams;

Wherever you are and whatever you do, I will walk by your side;

 

But my dear child, just remember, our time is still together;

So take my hand and let's walk a while on this earth;

One day when you're older you will understand what I meant;

 

I am here now and watch over you;

I'm still alive in your heart and in your dreams;

Wherever you are and whatever you do, I will walk by your side;

 

But, my dear child, just remember this;

Life is short and fragile, just a moment in time;

When the time comes, walk a while on this earth with your children.

 

Be close to them and watch over them;

Be in their hearts and in their dreams;

Wherever they are and whatever they do, go by their side."

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards