Alla inlägg under november 2016

Av martins-scribo - 12 november 2016 11:54

   I morse, när jag precis satt mig vid min dator, så kom jag på att min mobil behövde laddas och gick därför ut i köket för att hämta laddkabel. Väl där, fick jag syn på morgonens frukostatrialjer och ställde jag mig naturligtvis och diskade upp dessa. Medans jag stod där med disken, såg jag till min förtvivlan att det var feta fingeravtryck på skåpsluckorna. Dom som känner mig vet att detta inte går för sig, utan jag måste åtgärda det så fort som möjligt. Så direkt efter det att jag diskat klart började jag torka av skåpsluckorna. Stolt över mitt grundliga torkverk började jag scanna av omgivningen i köket efter mer flottfläckar, det fanns givetvis inga. Men i fönstret hängde mina växter lite oroväckande, så jag började naturligtvis vattna omgående. En av mina stackars hårt prövade växter visade sig vara så övervattnad att det krävdes en omgående dränering. Det gulaktiga vattnet stank vidrigt när det rann ner i avloppet. Sen hade jag glömt av vad det var jag först gick ut i köket för att göra. Satte mig istället vid datorn igen för att skriva på min blogg. Märkte då att den senaste Windows 10 uppdateringen fastnat på grund av för lite diskutrymme. Efter en stund pillande med diskutrymmet gick det upp för mig att jag behövde min laddkabel. Gick därför grubblande över diskutrymmesproblemet, återigen ut i köket för att hämta min laddkabel. Tog denna och återvände till min dator och satte mig för att försöka frigöra mer utrymme. Kom efter en stund på att jag ju faktiskt inte gjort det jag skulle från första början, det vill säga, ladda min mobil. Ibland är det lite mer än förvirrat!

Ovido - Quiz & Flashcards