Direktlänk till inlägg 3 augusti 2020

Måndag igen

Av martins-scribo - 3 augusti 2020 14:45

Då var det måndag och jag sitter här igen, vid köksbordet, framför min dator. Det har verkligen varit skönt med ett par dagars distans från jobbsökandet, behövde det. Passade på att fira min frus födelsedag i lördags med god mat, dryck och tårta. 


Men även med distans, roterar det ju runt en hel del i kraniet på mig vad gäller jobbfrågan. Det behärskade, men ack så pådrivande paniktillståndet finns där ju hela tiden. Har kommit på mig själv, sittande i soffan när vi exempelvis kollat på en film, med att filosofera över nytt jobb. Tror det är ganska naturligt att jag kontemplerar en hel del över min sysselsättningssituation just nu. Det är ju en ganska central fråga då det gäller ens inkomst. 


Glädjande är ändå att det ser ut som det ökat avsevärt med lediga jobb efter semestrarna, framför allt på arbetsförmedlingens hemsida. Förra veckan var det kanske i genomsnitt mellan 35 - 40 lediga jobb ute. Nu är det, i skrivande stund nästan 80 stycken lediga jobb ute. Det är ju positivt, men tyvärr var ingen av jobben intressanta för mig för tillfället. Vi får se på sikt vad det innebär för mig. Jag hoppas att det skall dyka upp intressanta objekt att söka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards