Direktlänk till inlägg 30 juli 2020

Positiv känsla

Av martins-scribo - 30 juli 2020 13:01

Just nu kretsar väldigt mycket av min tid åt att lösa jobbfrågan. Det återspeglar sig som synes även i min blogg. Skriver ju om det så gott som dagligen. Det i sig är är väl inte så konstigt. Tror det är fullt naturligt att man hamna i ett sorts behärskat paniktillstånd där man vill lösa det så fort som möjligt. Men verkligheten ger tyvärr inga snabba lösningar, den är istället väldigt hård. Man tvingas gradvis att inse för sig själv att det troligtvis kommer ta en hel del tid i anspråk.


Trots detta är det inget fel på mitt humör. Det känns väldigt avlägset att det på något sätt skulle låsa sig och jag således skulle hamna i någon sorts besynnerlig grubblande kontemplation eller depressiv melankoli. Jag tror att det viktiga just nu är att behålla lugnet och inte drabbas av panik. 


Jag har faktiskt som mål att varje dag hitta ett jobb att söka eller att kunna lägga in mitt CV på en jobbsajt. Hittills har jag lyckats med det. På så sätt tillför jag en positiv mental känsla av att jag faktiskt gjort något som kan ge ett jobb i slutändan. Just den positiva känslan är viktig att mata sig själv med då det även finns en negativ sida av detta. Att exempelvis inte få något svar på ett jobb man sökt är oerhört destruktivt för självförtroendet. 


Något som ligger mig varmt om hjärtat och ger mig en positiv känsla är min gamla blogg. Den har ju legat nere under lite mer än ett år. Lusten att skriva försvann. Inläggen spretade åt alla håll och kändes urvattnade och uttjatade. Till sist hade man inget att skriva om. Men nu, som en skänk från ovan, hittade jag ett nytt ämne att skriva om, mitt sökande efter ett nytt jobb. Kanske inte så upphetsande, men viktigt för mig.


Därför är det extra roligt för mig att kunna fokusera på något helt annat än att hela tiden söka jobb. Jag får en möjlighet att faktiskt kunna skriva av mig, att hitta rätt ord till meningarna och/ eller hitta rätt ordföljd i texterna. Men bäst av allt kära läsare, är att ni får privilegiet att dela mina tankar och funderingar kring detta ämne.  

 
 
Amisa

Amisa

30 juli 2020 15:27

Och jag är en av dom som uppskattar att få ta del av dinas och andras tankar och erfarenheter!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

martins-scribo

30 juli 2020 15:30

Tack,

Det är lite som terapi att få skriva av sig. Man fokuserar på annat under en stund.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards