Direktlänk till inlägg 27 juli 2020

Noll

Av martins-scribo - 27 juli 2020 14:12

Idag ägnade jag tid åt att lägga upp min profil på arbetsförmedlingens sida. Loggade således in på Min sidor på arbetsförmedlingen. Ville kolla runt lite och bekanta mig med sidan också. Kan ju alltid vara bra inför framtiden. Hittade en intressant sida om Yrken och studier. Sidan fångade helt klart mitt intresse. Perfekt tänkte jag och gick vidare. Väl inne på sidan kunde man välja ett antal alternativ, bland annat karriärsvägledning, yrkesguide, intresseguide, Framtidsutsikter och så vidare. Jag valde Intresseguiden


Här skulle man svara på tolv frågor, därefter skulle man få ett förslag på yrke som passade mig och mina intressen. Kan ju inte bli bättre, man vill ju bredda sig i sin yrkesroll. Tänka lite utanför ramarna så att säga. Med spänning svarade jag sanningsenligt och efter bästa förmåga på dom tolv frågorna och tryckte till sist på Visa resultat


Ditt resultat


"Den utforskande teoretikern"

Du gillar ordning och reda och vill gärna ha insyn och kontroll över ditt arbete. Noggrannhet och precision är viktiga aspekter för dig. Att jobba koncentrerat på egen hand är något som du uppskattar och du jobbar företrädesvis metodiskt och systematiskt. Du kan ha intresse av ett arbete och arbetsuppgifter som baseras på vetenskaplig och teknisk grund.
 
0 yrken som kan passa dig

Själva analysen stämmer mycket väl in på mig. Men antal yrken, det var lite överraskande får jag väl säga, men jag lät mig inte nedslås av detta, utan gick vidare till sida Framtidsutsikter och vidare till Yrkeskompassen. Ville se hur förutsättningarna för jobb inom kvalitetsteknik är just nu. Skrev med spänd förväntan in Kvalitetstekniker i sökrutan och tryckte sedan på Sök
 
0 hittade yrken

Nu skall man nog inte dra förhastade slutsatser av en test på Arbetsförmedlingens hemsida. Men lite komiskt är det ändå. Det blev noll på bägge testerna. Nu fick jag ju i alla fall frisläppa min Profil inne på Arbetsförmedlingens hemsida. Och det var ju syftet med dagens jobbaktiviteter. 
 
Värt att nämna i detta sammanhang är att jag gjort mig synlig på cirka 20 stycken jobbsidor, har anmält intresse hos en arbetsgivare och har sökt ett riktigt jobb, än så länge. Kanske inte så mycket än, någonstans måste man börja. Har ju faktiskt unnat mig lite semester och lata dagar dessa veckor som förflutit.
 
 
Amisa

Amisa

27 juli 2020 22:57

Nu för tiden har alla befattningar fått spännande namn som inte säger alltför mycket om vad man faktiskt förväntas göra när man är där. Jag kan tänka mig att kvalitetstekniker kanske kallas Quality Manager eller något liknande. Om du någon gång lyckas att få prata med en människa på AF så kanske dom kan tipsa dig om vad du skulle kunna leta efter för yrkestitlar.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

martins-scribo

27 juli 2020 23:00

Ja vi får se hur det blir längre fram i vinter. Jag skall ju inte anmäla mig på AF och A kassan ännu. Hoppas få löst det inom dessa 5 månader innan årsskiftet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards