Direktlänk till inlägg 23 juli 2020

Statistik

Av martins-scribo - 23 juli 2020 12:45

Idag är en sådan där dag då jag knappt vill se alla dessa jobbsidor som passerar förbi i en strid ström på datorn. Men jag vet ju med mig att jag varje dag måste motivera mig för att titta efter tänkbara jobb. Det är väl inte så farligt när man väl har kommit igång. Måste få in rutinen att sitta här varje dag.


Har anmält mig till ett antal jobbsajter för att få bevakning på intressanta jobb och eventuellt möjlighet till hjälp och tips. Mailen om uppdateringar av profilerna på dessa sajter dimper ner titt som tätt i mobilen. Så nu måste jag in och färdigställa min profil på vissa av dessa sidor. Ett litet jobb i sammanhanget kan jag väl tycka. För vem vet, kanske leder det till ett jobb så småningom, det är ju tanken i alla fall.


Hör och häpna, igår kväll fick jag svar, via mail, på att dom tagit emot en ansökan på ett jobb jag sökt och idag fick jag ett mail om att dom läst mitt CV på ett annat. Sånt gillar jag, att man i alla fall får någon form av svar. Det är positivt.


Nu till något helt annat. Statistik kan dyka upp på dom minst oväntade ställena. I mitt fall får jag statistik över hur många unika läsare jag har på min blogg eller som det står i statistiken, räckvidd. Det var två stycken den 20:e och tre stycken den 22:a. Det är inte så många. Men en blogg är en färskvara. Vill man ha läsare får man även skriva och vara aktiv. Har ju precis väckt upp den igen efter ett längre uppehåll. Kan ju bli perfekt för mig nu när jag sitter och söker jobb. Kan ju även skriva lite på min blogg hur det går.


 



  Mat är något som intresserar mig. Särskilt då medelhavsmat i alla dess former. Det som tilltalar mig är att det inte behöver vara avancerat för att bli gott. Några få ingredienser och man har en middag. I studier runt om i världen står forskarna enade om att den hälsosamma och balanserade medelhavsmat tycks leda till minskad risk för hjärt-kärlsjukdomar, diabetes, övervikt, demenssjukdomar och olika vanliga cancerformer. Den balanserade kosten är hälsosam, men det är ingen diet - även om många går ner i vikt av maten. Maten ska just ses som en hälsosam och näringsrik kost som gynnar hela kroppen, både kortsiktigt och långsiktigt.


 Bilden visar svampbruschetta på ciabattabröd som vi gjorde i fredags.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards