Direktlänk till inlägg 29 april 2017

5:2, fjortonde veckan, sammanfattning

Av martins-scribo - 29 april 2017 10:32

Imorse när jag när jag vägde in mig stannade vågen på 76,5 kilo. Nu har jag bara 1,5 kilo kvar till min målvikt. Jag är faktiskt mer än nöjd över resultatet, på dom 14 veckor som jag hållt på med min diet har jag gått ner 9,5 kilo, vilket också syns. För mig personligen är det jäkligt skönt rent mentalt, då jag blivit mycket lättare i kroppen och att jag numera får plats i mina befintliga kläder. Visserligen är det ju så att jag nog måste uppdatera min garderob, då vissa av mina byxor är för stora i midjan och om benen. Men det kommer senare.


Jag börjar ju närma mig mitt mål och kommer då att lägga om dieten något, till en dag i veckan istället för två som det är idag. Detta är enbart för att vänja kroppen vid den nya vikten och att det inte bär iväg uppåt igen. För hur det än är, så är det lättare att gå upp, än ner i vikt. 


Vill till sist passa på att återigen slå ett slag för denna relativt skonsamma diet. Har ni funderingar på denna form av diet så kan jag varmt rekommendera den. Dock ej till diabetiker. Där råder jag att prata med er läkare om andra alternativ. Och till dom som säger att dom inte skulle klara att enbart äta 500, gäller kvinnor, och 600, gäller män, på dietdagarna så kan jag säga att man vänjer sig fort. Kroppen är fantastisk på det sättet. Sen är det ju faktiskt 100 procent motivation som gäller. Har man inte det, så funkar ingen diet i världen. Dom andra dagarna kan man ju äta vad som helst upp till ett visst fastställt kaloriintag. I mitt fall har jag satt gränsen på 2300 kalorier dom övriga dagarna. Detta kommer gälla även när jag lägger om dieten till en dag i veckan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards