Direktlänk till inlägg 30 mars 2017

Ego recuso tace

Av martins-scribo - 30 mars 2017 17:18


Ego recuso tace


Vissa tycker mitt skrivande är katastrofalt;

Ja faktiskt, någon har omnämnt det som mentalt;

Att vända ut och in på sig själv massmedialt;

Kan ju bara betraktas som verkligt onormalt;


Själv tycker jag att det är fenomenalt;

Att få chansen att uttrycka mig verbalt;

Så för mig är det helt enkelt idealt;

Även om andra inte tycker det är optimalt;


Varför ses detta då som rent asocialt;

Att sitta hemma och skriva digitalt;

För detta är ju något jag själv har valt;

Att forma ord till meningar är ju genialt;


Illitterata avfärdar detta som något banalt;

Och påstår helt frankt att det är trivialt;

Dessa skriker högt och gutturalt;

- Detta är då rakt inget medialt;


- Vi skiter väl i om du minskar i vikt minimalt;

- Eller om du ätit kalorier maximalt;

- Du har ju misslyckats med ditt uppsåt kapitalt;

- Då intresset för ditt skrivande är svalt;


I denna kritik jag faktiskt struntar totalt;

För tanken är ju att gå från något kolossalt;

Till något fruktansvärt läckert och riktigt smalt;

I en vikt som för mig känns normalt.

 

Martin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards