Direktlänk till inlägg 16 februari 2017

5:2, fjärde veckan, fastedag 2, torsdag

Av martins-scribo - 16 februari 2017 21:00

Det här med bantning och fastedagar är ingen lätt historia. Dagen har ju förflutit som vanligt, det vill säga, utan några större problem så länge jag jobbat. Hemma är det värre och svårare att värja sig från hungerkänslorna. Nu är det ju inte så att jag på något sätt ger efter och sätter mig och frossar mat å det grövsta. Snarare tvärtom, jag har ett mål att gå ner runt 10 kilo, det står fast och ges inte avkall på. Hungerkänslorna får vara, dock efter middagen, på dryga 200 kalorier, som bestod av ägg, gurka, tomat, rädisor och majs, var hungern stillad något. Nu runt 21, hade jag drygt 180 kalorier att frossa på. Var tvungen att äta lite på grund av min genuint äkta och brännande magkatarr. Det blev dryga 90 gram majs på runt 77 kalorier till Per Morbergs matprogram! Vet inte om det hjälper, men det är bättre än ingenting.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards