Direktlänk till inlägg 7 februari 2017

5:2, tredje veckan, fastedag 1, tisdag

Av martins-scribo - 7 februari 2017 21:03

Jag funderar på att skaffa en billig våg, mest för att se om jag gör några framsteg i min strävan i att gå ner i vikt. Jag kan ju inte direkt avgöra det genom att se mig själv i spegeln precis. Svårt att få någon form av viktförminskande uppmuntran genom en visuell bedömning av magprofilen i dasspegeln. Kanske dags att göra en investering i en våg. Nåväl, får fundera en liten stund på den. Hur som helst, det blir en billig historia i så fall.

Dagen har i alla fall varit relativt smärtfri vad gäller hungerkänsla. Det verkar som kroppen vänt sig vid fastedagarna och det är positivt. Under arbetsdagen har jag ätit en banan, druckit vatten och några koppar kaffe. När jag kom hem blev det 3 stycken ägg, 20 gram tomater, 20 gram gurka, 20 gram rädisor, 10 gram spenat och 10 gram purjolök. Allt som allt, 340 kalorier. Allt redovisas för att hålla kontroll. Jobbdagen tog drygt 110 kalorier i anspråk viket gör att jag kan disponera 150 kalorier lite senare i kväll. Imorgon är en mellandag med 2200 kalorier att tillgå, något som jag kommer att utnyttja då kroppen behöver näringen och till viss del återhämtning. Sen är det ytterligare en fastedag på torsdag. Sen måste kroppen få återhämta sig under 4 dagar, dock med kontrollerat matintag.


Not: Inlägget är justerat vad gäller vikten på mitt mat intag. Vikten skrevs till mellan 100 - 200 gram. Detta var fel och skall istället ligga mellan 10 - 20 gram.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards