Direktlänk till inlägg 28 januari 2017

Skriva och slänga

Av martins-scribo - 28 januari 2017 11:01

Vissa tillfällen har jag skrivit av mig rent känslomässigt här på min blogg. Texterna har vid dessa tillfällen växt i takt med att jag får ur mig det jag har inne i mitt huvud i form av ilska, en känsla, en orättvisa eller något privat. När jag sedan läser igenom den aktuella texten, känner jag ganska omgående att det är nog snudd på god etik och moraliskt riktigt att Inte publicera inlägget. För mig handlar det då mer om att få ur mig det jag har inombords. Ett sätt är då att skriva ner det och sedan slänga det. Att publicera något man skriver i affekt är inte att rekommendera. Viss mått av självaktning och integritet bör man ha.


I veckan fick jag äntligen min nya surfplatta. Jag beställde den via nätet två dagar efter jul. Det tog exakt en månad innan jag fick den levererad. Med facit i hand hade det nog varit både lättare och snabbare att åka till en valfri elektronikaffär och köpa den direkt. Oftast är det ju bekvämt att köpa något via nätet och få det relativt snabbt levererat till orten där du bor. Mitt fall är ju ett undantag. 


Och nu när jag tänker på det, så beställde jag, via nätet, en Nintendo NES Classic mini spelkonsol av rent nostalgiska skäl i september som jag inte fått levererad till mig än. Den släpptes i mitten av november. Några dagar innan release, fick jag ett mejl från den berörda elektronik kedjan om att jag inte kunde förvänta mig att få den levererad på utsatt tid, då det var ett begränsat antal i lager och först till kvarn var det som gällde. Någon gång efter nyår skulle jag få den. Men när efter nyår? I januari? I maj? I september eller i december? Sanningen är den att jag inte vet. Har inte hört något från dom sen mejlet i november. Man tycker ju att dom kunde komma med lite mer information. Det är säkert fler än jag som undrar. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards