Direktlänk till inlägg 28 augusti 2016

Ny bil

Av martins-scribo - 28 augusti 2016 11:10

  Förra lördagen beställde jag mig en ny bil. Det blev en Polo 1,2 TSI, 90 Hk, på ett treårigt leasing avtal. Jag nappade på ett för mig fördelaktigt sommarerbjudande, som VW kör med fram till den sista September. Service och försäkring ingår. Skatten ligger på 360 spänn, min nuvarande bil har en skatt på över 1800 kr. En viss skillnad. Bara det gör ju att man beställer den bums. Bilen jag beställde har det mesta jag behöver som standard. Jag lade till ett larm och valde blå färg. Nu var ju detta inte direkt ett spontant hugg, utan det var något som jag har gått och grunnat på i minst ett halvår, om inte längre. Det var faktiskt först när vi åkte till VW, som för övrig var den sista i raden av bilfirmor jag ville kolla på, som jag mer eller mindre bestämde mig för vilken bil jag ville ha. Innan hade vi kollat på Renault Clio, Opel Corsa och Peugeot 208. Jag tyckte för övrigt att designen i Peugeot 208 var urläcker. Polon var inte långt efter i designen måste jag väl ändå medge. Polon var en pigg lite rackare att köra och precis lagom för mig och mina behov. Fick därefter med mig två leasing förslag hem att ta ställning till.


Så, efter diverse mailande fram och tillbaka med kompletterande frågor till den stackars bilförsäljaren på VW, åkte vi och skrev på avtalet i lördags. Och häromdagen fick jag mail om att min bil börjar byggas vecka 38. Därefter skall den genomgå en massa kvalitetstester innan den skeppas vidare till Sverige. Kanske dimper den ner hos min VW bilfirma under vecka 40 eller 41. Hur som, för mig gäller det att vara tålmodig och försöka ge mig till tåls. Det är ju inte så att jag sitter utan bil. Har ju min gamla 06:a Golf. Min gamla bil ja, den börjar bli lite luggsliten nu. Jag kommer lämnar den till VW när jag hämtar min nya. Några kronor skall jag väl få för den i alla fall. Räknar inte med jättesummor, men något måste den ju ge. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards