Direktlänk till inlägg 4 augusti 2016

Engagemang

Av martins-scribo - 4 augusti 2016 10:34

Hur roligt är inte det när folk verkligen engagerar sig i mina inlägg. Jag blir verkligen glad över det. Och faktiskt, till viss del, så tar jag åt mig av dom åsikter som läggs fram. Men för den delen är det inte sagt att jag ändrar på min egna åsikt eller dom kriterier som jag satt upp. Men för guds skull, sluta inte att kommentera. Gör inlägg och tyck till.


Och så var det ju det här med leasingbil. Jag känner att jag måste klargöra lite här. För det första, det är väldigt många om och men innan det ens går från ord till handling. Värt att notera här, det kanske inte blir något alls. Den bistra sanningen är att jag har en väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt begränsad ram att hålla mig till, OM det överhuvudtaget blir aktuellt med leasingbil. För det andra, jag är mycket väl medveten om att min gamla lätt luggslitna, icke dammsugna (på ett bra tag, men är på gång) och nu mer, lite mindre rostiga (pågående rostbehandling) "skruttibangbang" bil, kanske är det alternativ som kommer gälla i första hand. Vad gäller min nuvarande bil så måste jag ändå tillstå att jag haft en oerhörd tur med denna bil. Det har inte varit mycket fel på den, än. Men jag vet ju med mig att detta lär komma. Och då kan det vara aktuellt att väga för och nackdelar, reparationskostnader mot leasingavtal. Och till sist, just nu åker jag omkring och kollar hos dom olika bilhandlarna för att bilda mig en uppfattning om leasing, för och nackdelar med detta, vad som finns i bilväg och för att det är roligt. Något annat är det inte just nu.


Igår var jag på mitt första inledande besök hos sjukgymnasten. Jag gick därifrån med en massa tankar och funderingar. Men också väldigt mycket hopp om att få den hjälp jag så väl behöver. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards