Direktlänk till inlägg 18 juni 2016

En dikt

Av martins-scribo - 18 juni 2016 12:40

En dikt som jag skrev i mars 2014 och som jag tillägnade min dotter. Hötorgsrim, ja döm själva. För mig var det en tung tid då jag var tvungen att få skriva av mig. Så kom ihåg att det sägs, - I dom svåraste stunder, skrivs dom bästa av texter. Nu kanske det är att gå till ytterligheter med min dikt. Men i alla fall, här kommer den både på Engelska och Svenska. 


My dear child


"My dear child, just remember this, life is short and fragile;

Just a moment in time;

One day I will be gone and only exist as a fading memory;

But my dear child, do not be afraid;

Life is such and therefore I promise you;

 

I will be there and watch over you;

I will be in your heart and in your dreams;

Wherever you are and whatever you do;

I will walk by your side;

 

But my dear child, just remember this,

Our time is still together;

So take my hand and let's walk a while on this earth;

One day when you're older you will understand what I meant;

 

Now I am here and watch over you;

Still in your heart and in your dreams;

Therefore I promise you;

Wherever you are and whatever you do;

I will walk by your side;

 

But, my dear child,

Just remember this;

Life is short and fragile;

Just a moment in time;

 

When the time comes,

walk a while on this earth;

with your own children;

My dear child, promis me this;

 

Be close and watch over them;

Be in their hearts and in their dreams;

Wherever they are and whatever they do,

Go by their side."

 

Martin

 

På Svenska/ in Swedish

 

Mitt kära barn
 
"Mitt kära barn, kom ihåg detta, livet är kort och bräcklig;
Bara ett ögonblick i tiden;
En dag kommer jag att vara borta och endast existerar som ett bleknande minne;
Men kära barn, var inte rädd;
Livet är en sådan och därför lovar jag dig;
 
Jag kommer att vara där för att vaka över dig;
Jag kommer att vara i ditt hjärta och i dina drömmar;
Var du än är och vad du än gör;
Jag kommer att gå vid din sida;
 
Men kära barn, kom bara ihåg detta,
Vår tid är fortfarande tillsammans;
Så ta min hand och låt oss gå en stund på denna jord;
En dag när du blir äldre kommer du att förstå vad jag menade;
 
Nu är jag här och vaka över dig;
Fortfarande i ditt hjärta och i dina drömmar;
Därför lovar jag dig;
Var du än är och vad du än gör;
Kommer jag alltid att gå vid din sida;
 
Men, kära barn, kom bara ihåg;
Livet är kort och bräcklig;
Bara ett ögonblick i tiden;

När det är dags, gå en stund på jorden med dina egna barn;
Mitt kära barn, lova mig detta;
 
Var nära och vaka över dem;
Var i deras hjärtan och i deras drömmar;
Varhelst de är och vadhelst de gör,
Gå vid deras sida."


Martin

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards