Direktlänk till inlägg 6 maj 2016

Parasoll och allergi

Av martins-scribo - 6 maj 2016 12:16

  Detta måste ju ändå vara den ultimata lösningen för min balkong. För mig är det en given investering nu i sommar. Då jag har söderläge på min balkong, brukar det bli olidligt varmt både inne och ute, dom dagar som solen står på som värst från tidig till sen eftermiddag. Fläkten inne brukar gå på högvarv och det ger ju för all del en viss svalka. Tur är väl det, men man önskar det fanns någon form av skydd för solen utanför. 

Men vad gör då detta parasoll så speciellt för mig? Jo det har en fot som är halv. Detta gör att man kan skjuta den intill balkongräcket. Vidare medföljer band som gör att man kan säkra den i balkongräcket. 


Överallt, i tidningar, på tv, på gatan, i affären och i sociala medier kan man se, läsa och höra lovord om att våren och värmen nu äntligen är här. För mig är det ett mindre helvete just nu då det fullkomligt har exploderat med pollen. Det är pollen överallt och jag har klåda över hela kroppen, rinnsnuva, näsblod, kliande ögon, trötthet och till viss del andnöd. Tack och lov för min medicin som gör att det lindras något. Om en månad är den värsta blomningen över för min del och jag kan glädjas, som alla andra över sommaren och allt vad det innebär. Men det finns ju lite smolk i glädjebägaren. Är ju överkänslig mot getingstick. Men jag får göra som vanligt, undvika dom så gott det går.

Forskningen går framåt på detta område, som tur är. Och idag gick jag med i Astma och allergi förbundet. För mig känns det bra att kunna göra det då dom verkar för ett ofta dolt handikapp i vårt samhälle.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards