Direktlänk till inlägg 9 augusti 2015

Dålig fantasi?

Av martins-scribo - 9 augusti 2015 11:27

- Vad önskar du dig när du fyller år?


Den frågan har varit återkommande nu dom senaste veckorna. Svaret har varit lika återkommande, - Jag vet inte, jag har ju allt. 


Svaret beror inte på att jag har dålig fantasi, utan det är själva konceptet att tala om för någon att jag önskar mig ditt och datt i present, som gör att jag duckar på frågan. Det känns onaturligt. För mig är det mer naturligt att ge än att få. Så har det alltid varit för mig. 


Men det ligger faktiskt ändå ett uns av sanning i mitt svar, jag har allt som jag kan önska mig, i alla fall sånt jag kunnat uppnå av egen kraft. Visst har jag drömmar om sånt jag vill ha, det har väl alla. 


  I torsdags var vi på Nordens Ark i Hunnebostrand. Vilken upplevelse det var. Kan varmt rekommendera det stället till er som inte varit där. Det är värt varenda krona i inträde. Åk dit och titta. För när ni gör det och betalar inträde mm, går pengarna oavkortat till bevarandet av djuren som är på gränsen till utrotning. 


Så var semesten slut för dennna gången och i morgon går livet in i normala gängor, som man brukar säga. Mina 5 veckors semester gick fort. Men vi får ändå hoppas på fina och relativt varma dagar framöver, i alla fall på helgerna. Har ju ett mål som jag måste uppnå innan hösten. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards