Direktlänk till inlägg 22 februari 2015

Lättja.

Av martins-scribo - 22 februari 2015 11:45

Sitter faktiskt och funderar på om jag skulle gå ut och gå en sväng, solen skiner ju inbjudande. Frisk luft är ju aldrig fel. Dessutom är det ju nyttigt att röra på sig. Måste bekänna att jag denna vinter blivit extremt lat och bekväm av mig. Har tagit bilen till jobbet. Det är skrämmande dåligt måste jag säga. Det är inte mer än 1,5 kilometer att gå, drygt. Tror faktiskt att det är något mindre till och med. Gjorde en koll med Runkeeper i somras och tror att det landade strax innan 1,5 kilometer. Det finns inget försvar till detta, mer än ren lättja. Det får bli bot och bättring från min sida helt enkelt. 


Det fanns faktiskt en tid för inte så länge sedan då jag gick i mängder. Det blev många mil i dom sulorna jag hade då. Det var en tid då jag inte mådde så bra och det hjälpte faktiskt att vara ute och gå. Men tiderna förändras snabbt och man "går" ju som bekant vidare i livet, tar nya tag, lämnar det gamla bakom sig och ser framåt istället, tur är väl det att vi människor funkar på det viset. Idag mår jag ju mycket bättre. Men jag tror inte det var så lyckat att dra ner på medicinen jag fick på recept den gången. På det stod det, - Ut och gå, tre dagar i veckan i ca 30 minuter.


Nä, nu skall jag göra allvar det jag skriver och bege mig ut i det härliga vädret. Återkommer kanske senare med ett annat inlägg. Vi får se. Ha en bra dag alla och passa på att gå ut en sväng i det fina vädret. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards