Direktlänk till inlägg 16 november 2014

Det bekräftade blev bekräftat.

Av martins-scribo - 16 november 2014 11:24

Söndag. Sitter vid min dator och skriver ett nytt inlägg på min blogg. Lyssnar på Daire Straits Sultan of swing som är första låt på min playlist. Den består för övrigt nästan uteslutande av deras musik, har varit dom trogna i över 30 år. Tidlös musik. Vad mer kan man önska sig, dom har allt.


  I början av veckan ringde min läkare på Spine Center och bekräftade det som jag redan en gång fått bekräftat! Bilderna från Magnet resonanstomografin visade på att jag har ett diskbråck i nacken (Bilden är lånad från nätet, vill visa hur det ser ut). Har haft problem med det sen maj i år. Under sommaren hade jag ett mindre helsike med smärtan som strålade ner i höger axel och arm. Det resulterade i långa nätter utan sömn. Under den tiden låg jag nästan uteslutande med min sängs bäddmadrass på golvet för att minska smärtan i nacke, axel och arm. Det hjälpte ibland och faktum var att jag fick fler nätter av mindre orolig sömn där, på golvet, än jag fick i min egna säng. Sängen är inte särskilt gammal, max fem år och hård, men det hjälpte inte. Det var långt ifrån tillfredsställande att ligga där, men av två onda ting, ja ni vet. 


Men nu, i skrivande stund, har den värsta smärtan avtagit och övergått i enstaka dagar med mindre lokal smärta i nacke och höger axel. I vissa lägen domnar höger arm och fingrar bort i vad som kan liknas vid tusen nålar. Har ett konstant och lätt tryck bak i nacken. Min läkare sa att det kan ta ett halvår och längre ändå innan det blir helt bra. Men jag har gott hopp om att det skall bli bättre så småningom, även då det går långsamt. Bara att avvakta som han sa.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards