Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

Jättefint.

Av martins-scribo - 25 oktober 2014 11:41

Kom och tänka på en rolig sak som inträffade för ett antal år sedan. Händelsen inträffade när vi hade skaffat vårt första trådlösa modem för internet. Ni vet, ett sånt där platt med fyra tjusiga antenner på där bak. Man kunde arrangera dom på så sätt att dom stod i ett fräsigt V mönster. Vid hade vår dator på övervåningen i den lilla hallen. För oss var det i skiftet mellan att sitta vid den stationära datorn och en liten risig, men väl använd, laptop med krånglande Wifi.


På baksidan av modemet fanns det uttag för tre skruvskallar. För mig var det en självklarhet att modemet skulle upp på väggen vid datorn. Jag kom ihåg det så väl, jag mätte på modemet och jag mätte på väggen. När jag var nöjd, med den på väggen fina markeringsbilden, tog jag fram borrmaskinen och borrade upp tre fina hål som jag pluggade. Lyckligt skruvade jag i dom tre skruv, som var avsedda för pluggen och skulle därefter montera upp modemet. Problemet här var bara att jag vänt hålbilden åt fel håll, så jag fick inte upp det. Men det var inget som hindrade mig. Det var bara att mäta om och det visade sig att det räckte med att justera in det nedre hålet. Ivrigt borrade jag det nya hålet och skruvade snabbt in den avsedda skruven i pluggen. Nästan darrande av lycka monterade jag upp modemet. Det satt som handen i handsken där på väggen. Kom ihåg att sladdarna hängde ner som lianer efter väggen. Men jag var blind för detta faktum för det bästa av allt var att man inte såg att jag gjort en miss, då modemet dolde det felaktiga hålet.

 

- Titta älskling, ropade jag saligt ner till undervåningen. - Kom upp så skall du få se på något fint, fortsatte jag. Min dåvarande fru kom upp för trappan och ställde sig framför det nyss uppsatta modemet. Hon studerade det under en kort stund och svarade, - Mm, jättefint. Ni vet kanske hur det ibland kan låta när man inte riktigt är överens om att det är så där fint som man vill göra gällande. Men det lät nästan som om hon menade det i alla fall. Men bara nästan. 

 

Författarens notering; 

Min förra fru är informerad om inlägget och har samtyckt om publiceringen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards