Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

Faktiskt nöjd.

Av martins-scribo - 19 oktober 2014 12:34

I morse var det bara att gå ut och byta ut sommardäcken till dom odubbade vinterdäcken. Punkteringen på vänster fram har legat och malt i huvudet under hela gårdagen. Visste inte riktigt hur jag skulle lösa det. Men kom på det efter ett tags grubblande. På med vintersulorna! Jag vägrar nämligen att betala dyra pengar för nya däck om jag på något sätt kan göra det billigare. Det är inte det att jag är snål, långt ifrån. Men jag vet inte om jag skall lägga flera tusen på nya däck, om jag kan laga det jag har för några hundralappar. Skillnaden hade väl varit om jag haft en splirrans ny bil, hade nog känts mer motiverat då. Nu har jag ju inte det, men väl en punkt A till punkt B bil som är mycket värd för mig i den aspekten. Har för övrigt bara haft däcken i två säsonger och dom är rätt så fräscha ännu. Skall prata med Meca verkstad som ligger bredvid mitt jobb. 


  Hur som helst, boven var en fin lite plåtskruv som satt inmonterad i däcket. Har mina aningar om var det hände. Och som alltid när jag byter däck, så sitter dom sitter som berget och jag fick verkligen använda fötterna för att få loss dom. Bakdäcken lossade lätt efter ett par väl, riktade helsule sparkar. Värre var med framdäcken. Dom satt som bara den och jag fick verkligen ta i när jag använde fötterna. Samtidigt fick jag ta det försiktigt, då den så kallade domkraften, som medföljer bilen, inte är den stabilaste som finns. Ser mer ut som en klen plåtbit med skruv och vev. Såg nog livsfarligt ut då hela bilen stod och gungade när jag matade in mina sparkar på fälgen. En balansgång kan man väl säga. Positivt i det hela var ju att jag slapp regnet när jag bytte däcken. Det kom först efteråt och det spelar ju ingen roll. 


Kände mig faktiskt och för en gång skull riktigt nöjd på den obligatoriska testtur med bilen efter det att jag varit nere och pumpat däcken. Nu är det bara en sak som återstår och som jag måste göra med bilen innan vintern och det är att få bort rosten och sedan skydda dom områdena som angripits. Har det väl börjat så är det svårt att få bort det. Tar inte många timmar, måste bara stå inomhus vid tillfället.  


Det kan dock bli lite smolk i glädjebägaren. Får se hur min nacke och vänstra axel reagerar på detta. Känner lite smärta i bägge axlar, men hoppas verkligen att det håller sig på den nivån.      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards