Direktlänk till inlägg 18 oktober 2014

MR halsrygg

Av martins-scribo - 18 oktober 2014 19:37

Härligt, äntligen skall jag få en MR halsrygg (Magnetisk resonanstomografi) och få reda på vad det är som tidvis ger mig sådana smärtor i höger axel, nacke och gör så att armen domnar bort ända ut i fingertopparna. En känsla som påminner om tusen nålar. I morse vaknade jag upp och hade ont i vänster axel och nacke. Har nog inte med själva symptomen i höger axel att göra, men ändå, det är så typiskt mig. Har väl sovit konstigt i natt.


När jag idag gick ut till bilen tyckte jag att den lutade lite väl konstigt. Såg det inte först, var på väg att öppna dörren och hoppa in för att köra iväg, när jag slängde ett öga på vänster framdäck och fick se att jag fått punktering. Typiskt att det skulle hända också. Men nu är det bara att skifta till dom dubbfria vinterdäcken. Får se vad dom tar för att laga mitt däck. Kan ju bara hoppas att dom kan laga det.


Det var till att ta till benen idag när jag skulle besöka min mor och far. Dom bor några kilometer bort så det blev i alla fall en nyttig promenad. Funderade ett tag på att ta min fina cykel, men valde att gå idag. Skönt att ha valmöjligheter. När jag gick gångvägen ner genom skogen, samma väg jag och flera med mig mött folkilskna älgar som gjort utfall, kom jag på mig själv med att spana runt omkring mig, för att upptäcka eventuella älgfaror. Det är faktiskt lite obehagligt att gå där då man inte känner sig helt säker. Vad skall man göra om en ilsken älg på så där tre, fyra hundra kilo ångande? Springa? Vråla? Dra till den? Tror inte man haft stor chans att göra något. Man kan ju bara hoppas den är räddare för mig än jag är för den.


Som jag skrev i mitt förra inlägg. Ja, jag har ett taskigt självförtroende. Har alltid haft en känsla av att inte räcka till. Det blir gärna så efter en lång tid av jobbigheter, men jag börjar så smått våga se på livet med tillförsikt igen sen några månader tillbaka. Det finns ingen universalmetod som gör att jag kan gå från ett dåligt till ett bra självförtroende över en natt. Det funkar inte så. Däremot kan det vara små, små saker som förändrar och gör att vågskålen väger över till det bättre. Men en sak tror jag starkt på och som i förlängningen kan leda till något bra och det är att tänka positivt, att man skall göra sitt bästa i alla lägen och växa med det. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards