Direktlänk till inlägg 14 september 2014

Om ett år.

Av martins-scribo - 14 september 2014 10:30

Så tar jag då mina första steg mot 50. Det skrämmer mig lite faktiskt för det är så svårt att ta in. Om mindre än ett år fyller jag 50! Herregud, smaka på det, Femtio. Det känns gammalt i munnen när man uttalar det och det tar relativt lång tid att räkna till. Det är ju för tusan ett halvt sekel. Naturligtvis fick jag den ofrånkomliga frågan igår, - vad har du planerat nu inför din kommande femtioårsdag, - Ähum, jag har inte planerat något, var mitt enda och ärliga svar. Men visst, får väl lugna alla presumtiva födelsedags lyckönskare, någon form av firande får det väl bli. Även om jag bävar för det i hemlighet! Min födelsedag igår firades i lugnets tecken, precis så som jag ville ha det. Tårta och kaffe dukades upp i trevligt sällskap.


Gav förresten mig själv en födelsedagspresent, även om det inte var tanken från början. Det blev så eftersom jag var tvungen att ta saken i egna händer, så att säga. För över en månad sedan beställde jag Tivo plus (Comhem) genom ett kommunikationsbolag för bredband, TV och telefon som vi har på vårt område. Inget hände på en månad så jag tog kontakt med bolaget och frågade vad som hänt. Svaret jag fick var väldigt tydligt, du får själv kontakta Comhem för att aktivera din tjänst. Jag lovar, ingenstans stod det att jag som kund skulle ta kontakt med Comhem för att aktivera tjänsten. Sagt och gjort, tog kontakt med Comhem i torsdags och fick igenom min tjänst i fredags. Kompletterade den med C More film i lördags. Få se om jag tar C More sport lite längre fram, men jag tvekar då det är otroligt dyrt. 


Det är precis som om jag dras till sådana problem när jag skall beställa något som går via nätet, bredband, tv eller telefon. Det var samma för två år sedan med Telia. Det tog mig en månad att få en lösning på. Dom gamla hyresgästerna hade inte avslutat sitt telefonnummer. I våras var det återigen strul med Telia bredband som jag ville ha till mitt nuvarande boende. Dom kunde inte leverera till adressen då det saknades konventionell kopparkabel in till huset. Och nu det här. Jag beställer en tjänst hos ett bolag och får som kund själv aktivera det jag skall ha. Lätt att veta säger jag.


Nåväl, nog om det. Nu kommer mitt enda politiska inslag, en dag som denna, vår valdag. Skönt när det är över!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards