Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Månen.

Av martins-scribo - 1 juni 2014 22:35

Tja, då sitter jag här i mörkret i min nya lägenhet och skriver på det enda som fungerar just nu, min dator. Jag har inte hunnit få upp vare sig tavlor, all porslin, lampor eller mörkergardiner ännu. Om sanningen skall fram så har jag inte orkat, den här flytten har nästan blivit till priset av att jag knäckt mig själv. Har medvetet stängt av smärtan i min axel för att få flytten färdig. Jag vet, det var dumt gjort, men flytten gjorde sig inte själv. Som tur var fick jag hjälp i lördag och för det är jag evigt tacksam. Hade inte klarat dom tunga sakerna själv. Nu är det gjort i alla fall. Nu kan jag gå här och småskrota med allt imorgon utan att anstränga min axel allt för mycket.


Sitter i vardagsrummet och blickar ut. Tittar på månen som visar sig som en ljusgul skära på himlen. Klockan är tjugo över elva på kvällen. Det är så vackert och rofyllt här. Har inte hunnit sätta mig ner och njuta av det ännu. Inte förrän nu. Uppskattar det verkligen. Det är fantastiskt, jag har faktiskt första parkett när det gäller utsikten från min balkong. Jag önskar ni kunde se det jag ser nu. På kvällar och nätter är här dödstyst, man hör nästan ingenting från utsidan även om fönsterna är öppna. Kommer nog tillbringa många ljumma sommarkvällar på den balkongen.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards