Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Sömnlös?

Av martins-scribo - 31 maj 2014 20:57

Äntligen är det värsta över när det gäller flytten. Det återstår en hel del fortfarande, tavlor skall upp, beslag för gardinerna skall upp, lådor och säckar skall tömmas. Men jag orkar inte allt idag. Min högra axel värker något fruktansvärt, så jag får nog ta det lite lugnt och vila. Imorgon skall jag städa den gamla holken och fortsätta med att ställa i ordning i min nya holk lite senare på dagen. På måndag är jag ledig och skall lämna in nycklarna till den gamla lägenheten. Sen är det fortsatt iordningställande här uppe.


Funderar på att åka in en sväng till Jysk och en tur till SIBA i morgon. Måste få tag i ett par rullgardiner som skärmar av solen när den står på. Sen måste jag skaffa mig en router så jag kan surfa trådlöst. Får se vad jag hinner med. Måste ju köpa mat också. Blir väl en runda till Coop.


Det känns lite jobbigt just nu att sitta här själv i den nya holken. Alla nya ljud, alla nya dofter. Har inte hunnit få upp mörker gardinerna i mitt sovrum. Det känns så där. Undrar om jag kommer sova någonting alls i natt. Jag måste ju vänja mig, det finns ju ingen annat att göra. 


Det var så underbart när jag tittade ut i mitt ena sovrumsfönster förut. Mina nya grannar rätt över satt på altanen, han halvlåg i stolen och hon låg mot hans bröst och sov. Det såg så mysigt ut. Kan sakna den biten ibland, närheten. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards