Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Två nätter.

Av martins-scribo - 29 maj 2014 18:31

Nu är det bara två nätter kvar i den gamla holken. Sitter i en fåtölj i en nästan tom lägenhet och skriver på min platta. Ljudet från tv:n ekar i vardagsrummet. Det känns faktiskt lite sentimentalt. Har trivts bra i denna lägenheten då den är jättefin och ligger i ett lugnt och fint område. Men jag känner att jag inte hör hemma här. Längtar tillbaka till samhället jag växte upp i. Så när det sista lasset går på lördag och jag får flytta in permanent i min nya holk, är jag äntligen hemma igen.

För mig innebär flytten att jag nu får gångavstånd till jobbet, vilket gör att jag får motion varje dag, två gånger om dagen, måndag till fredag. Kommer fortsätta att gå mina vanliga rundor efter jobbet, det slutar jag inte med bara för att jag går till och från jobbet.

Com hem lyckades inte leverera modemet denna veckan så det kommer bli en lördag och söndagskväll utan tv. Frågan är om det ens kommer under nästa vecka. Vi får se hur det går, det kommer i vilket fall som helst blir en utmaning. Men förhoppningsvis får jag igång bredbandet som kommer från en annan leverantör. Då kan jag alltid kolla play på någon kanal i alla fall.

Det har varit en jobbigt idag och det blev tre rundor i Golfen. Nu finns det inte så mycket mer än det större, tyngre bohaget kvar här. Det är tyvärr inget som jag får in i Golfen. Men som min mor sa, - Om du hade fått in det i den lilla bilen så hade du säkert kört det till din nya lägenhet själv. Fick ge henne rätt i det. Men nu går ju inte det, så morgondagen får bli en vilodag för mig. Även dom envisaste av åsnor får ibland ge sig. Skall passa på att ta en sista promenad runt detta samhälle som jag nu lämnar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards