Direktlänk till inlägg 18 maj 2014

Avstamp?

Av martins-scribo - 18 maj 2014 11:02

  Hur svårt det än är och har varit känslomässigt under en lite längre period, så har jag någonstans på vägen och fram till idag, börjat inse att jag är på väg att starta upp ett nytt kapitel i mitt liv. Det här är nog en långsam och till viss del självläkande process som jag först måste gå igenom för att fullt ut kunna gå vidare i mitt liv. Vissa delar har jag faktiskt börjat finna mig i, andra har jag ännu svårt att acceptera. Vissa delar får jag helt enkelt leva med, andra kommer jag Alltid att bära inom mig som ljusa minnen. Ingen kan någonsin ta det ifrån mig. Livet går ju trots allt vidare och någonstans på vägen måste man nog ta ett avstamp och börja våga att se framåt. 


Apropå avstamp och att se framåt, det är nog dags att snurra på sig gåskorna och ta en promenad i det fina vädret. Ett sätt att förena nytta med nöje. Nöjet att komma ut i det fina vädret och få luft. Nyttan att kunna få i ordning på tankarna och komma till beslut. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards