Direktlänk till inlägg 17 maj 2014

Positivt tänkande?

Av martins-scribo - 17 maj 2014 11:07

Det känns som jag känslomässigt går ett steg framåt och fjorton kilometer bakåt för tillfället. Jag försöker att lägga tid på sånt som kan skingrar mina tankar, som flytten till exempel, jobbet, promenader, skriva här i min blogg, läsa och så vidare. Det hjälper, ett tag. Är inne i en jobbig period för tillfället. Försöker att tänka positivt, men ibland är det inte så lätt. Jag vill inte påstå att jag är tungsint till min natur, utan är nog (även om jag aldrig har erkänt det rakt ut) väldigt känslig när det gäller vissa saker. Vi är ju alla olika och har därför också olika sätt att hantera dom situationer vi ställs inför i livet. Vissa skakar bara av sig och går vidare, andra kommer säkert in i någon sorts Bergman melankoli och blir stående. Jag är ingen av dessa, även om jag ibland önskar att jag var mer som den förstnämnda. Nej, för mig lutar det kanske mer åt en känslokaraktär i mitten. Bra? Dåligt? Är egentligen någon bättre eller sämre? Personligen tror jag att det måste finnas alla känslosorter här i världen så att vi kan komplettera varandra.


Livet går trots allt vidare, Som jag skrev igår eller om det var i förrgår. Det finns så mycket här i livet att glädja sig åt. Det kanske inte är dom stora sakerna eller ens dom enorma rikedomarna, men dock sånt som är värt att leva för. Att se sitt eller sina barn växa upp och må bra, att våren äntligen är här, att sommaren står för dörren, att höra fåglarna kvittra ute, att man har hälsan i behåll. Det finns massor av små vardagliga ting som man kan glädja sig åt. Öppna bara ögonen och se. Låter väl lite som jag kastar sten i glashus efter det jag tidigare skrev i detta inlägg, men jag försöker faktiskt se dom små positiva sakerna i livet, även om det ibland känns tungt.    

 
 
Ingen bild

Teija

17 maj 2014 13:10

Det är inga små saker, det är de största egentligen!! Välkommen tillbaka till älvängen! Kom gärna förbi mig någon dag och ta en kopp kaffe!!

martins-scribo

17 maj 2014 13:17

Tack Teija, flytten går om exakt 2 veckor.

Kommer gärna och tjötar över en kopp kaffe!

Är glad om jag får träffa alla mina gamla vänner igen!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards