Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

Jag föredrar, men söker för att finna.

Av martins-scribo - 15 maj 2014 16:47

  Jag har alltid föredragit tvåsamhet och kommer med all sannolikhet alltid att göra det, men just nu söker jag enbart ensamhet. Gör det nog omedvetet, för att finna mig själv och min inre trygghet. Ändå finns det vissa dagar då jag känner mig fruktansvärt villrådig, ledsen och väldigt nere, för att jag är just ensam, dom dagarna gör det extra jävla ont i själ och hjärta. Det är dagar jag vill vara ännu mer för mig själv, om det är möjligt.


Men jag kan lugna er med att jag naturligtvis inte vill ha det så här resten av mitt liv, det är just nu det känns rätt, skönt och lugnt. Jag vet inte hur länge det kommer vara så här, kanske en månad, kanske ett halvår, kanske ett år, kanske fem år eller för alltid, vad vet jag. Jag kan bara säga, jag vet inte just nu. Allt har sin tid. Det finns så mycket annat att se fram emot, att glädjas åt, att må gott av och att njuta av här i livet. Så man skall vara rädd om det man har, även om det kan tyckas vara banalt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards