Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Typiskt

Av martins-scribo - 11 maj 2014 12:06

  Idag hade jag satt som mål att montera ner min dotters skrivbord, bland annat. Det är ju en perfekt dag för inomhus aktiviteter nu när regnet står som spö i backen. Halvvägs genom nermonteringen inser jag att det behövs insexnycklar för att komma vidare. Jag går in i min klädkammare där jag har mina verktyg eller rättare sagt, där dom alltid legat innan och inser snabbt att dom inte ligger där dom brukar. Jag går runt och letar i lägenheten men kan inte finna dom. Det är ju lätt och går rätt snabbt nu, det finns ju inte många ställen att lägga dom på. Det är ju tomt överallt. Utom i klädkammaren då. Där är det snart fullt. Försöker att dra mig till minnes vad jag lagt dom, men har inte en susning vad dom kan vara. Den lilla entusiasm som fanns för det här med flytt och nermontering av visst bohag försvann i en hast. Det kändes inte lika roligt längre. Tyvärr är det nog så att jag har packat ner dom och jag vet inte i vilken av alla flyttkartonger dom ligger. Typiskt att det skall falla på en sådan löjlig liten sak som saknade insexnycklar. Får väl se om min far har några att låna ut. Måste ju komma vidare med det här.


Skall inte gnälla eller jo, lite, jag har fått diskbråck i nacke och ländrygg. Det, om något är typiskt, för det är inget som jag behöver nu. Dom båda bråcken brukar ju komma samtidigt när jag får skiten. Vet inte vilket av dom som är värst, det i nacken eller det i ländryggen.       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards