Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Hög tillgänglighet?

Av martins-scribo - 5 maj 2014 19:08

Ringde till tandläkaren idag, för att få en tid för undersökning av min tandvärk, som jag haft ont av hela helgen eller ja, jag försökte ringa i alla fall. Telefon slussen öppnade vid 07:00 stod det på hemsidan. Jag ringde strax efter sju. Kom till en telefonsvarare som sa, - Du har kommit till folktandvården Västra Götalands regionen, folktandvården Xxxxxxx. För tillfället kan vi inte besvara ditt samtal, var vänlig ring senare. Är det akut kan ni ringa på numret xxxxxxxxx. Sen sa det klick i luren. Jag ringde igen vid 08:00, samma svar i luren och ett klick som avslut. Efter min frukostrast vid 09:30 ringde jag återigen och för tredje gången samma svar och samma klick i luren. När jag ringde igen vid 10 fick jag ett annat svar, -Du har kommit till folktandvården i Xxxxxxx, vi kan tyvärr inte besvara ditt samtal för tillfället, sen klick. Det var samma sak vid 10:30. Vid 11 ringde jag igen och denna gången kom jag äntligen fram. Jag förklarade mitt ärende och fick till svar att det var dåligt med tider. Fick lämna mitt nummer och dom lovade att återkomma efter att dom kollat upp tiderna. Runt 12 ringde dom tillbaka och förklarade att det var svårt att få ihop det med tiderna, men jag kunde komma på onsdag vid 08:30. -Det var det tidigaste vi kunde få fram, sa tjejen i andra änden av luren. -Jo men det skall nog funka, sa jag. Har jag stått ut dom här dagarna så skall jag nog klara några dagar till. -Bra, sa rösten. Synd bara att du inte ringde tidigare idag! -Ähhh, fick jag fram och kände mig plötsligt fallen från skyarna. -Du, jag har försökt att komma fram till er under hela morgonen men inte lyckats, det är först nu jag kom fram, sa jag lite småsurt. -Mmm, men då kommer du vid 08:30 på onsdag, kom det som svar. Just då, i det ögonblicket gick luften liksom ur mig, jag orkade inte ens protestera utan resingerade fullständigt och bara sa ja och lade på luren. På folktandvården Västra Götalands hemsid står det att läsa följande,
- Folktandvården prioriterar hög tillgänglighet. Jo du, eller hur!


 
 
Ingen bild

Teija

5 maj 2014 19:25

Har gett upp och (tyvärr) tagit till privat tandläkare Peter Hagberg i älvängen! Superduktig och fixar alltid tider! Det bästa av allt! Priset är inte ett öre mer än hos folktandvården!

martins-scribo

5 maj 2014 20:46

Låter som ett bra alternativ Teija. Skall hålla det i minnet. Tack för tipset!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards