Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

Ensamhet

Av martins-scribo - 1 maj 2014 11:17

Var uppe med tuppen idag, igen. Det är jag nästan alltid numera. Det är inte många gånger som jag haft riktiga sovmorgnar. Dom är i alla fall väldigt lätträknade. Jag vaknar nästan alltid innan klockan ringer på vardagarna när jag skall upp och jobba. Likadant är det på helgdagar, med den skillnaden då att jag inte ställt alarmet på klockan. Jag vaknar ändå vid samma tid. Ibland när jag har tur kan jag slumra till någon timme. I morse hade jag inte sån tur. Fick ont i kroppen efter ett tag så det var bara att gå upp. Efter det att jag käkat frukost och gjort mig i ordning tog jag mig en power walk, eller ja, för mig är det en power walk.

 

Slog faktiskt mitt personliga rekord på sträckan 3,5 kilometer. I genomsnitt gick jag varje kilometer på 8 minuter och 50 sekunder. Riktigt bra faktiskt. Nu får jag försöka ligga på den tiden ett tag. Sen får vi se om jag kan putsa den något mer. Senare får jag se om jag kan hålla den tiden över en längre distans. Men det får bli en senare fråga. Skall ju som bekant flytta snart och då får jag finna andra vägar och distanser att gå. Är i alla fall stolt över mig själv, har haft svårt att komma under 9 minuter innan. 

 

Jag har tänkt väldigt mycket på varför jag söker ensamheten så mycket just nu. Innerst inne så vet jag ju, men det är ju inte så här jag vill ha det egentligen. Vill ju som alla andra, ha massor av vänner och bekanta omkring mig. Men just nu känns ensamheten som en vän och det är det som gör mig så rädd. Jag vill inte för allt i världen bli en ensam, bortglömd, bitter surgubbe som ingen vill veta av. 

 

Det finns ett ordspråk som lyder;

"Att vara ensam är att möta sig själv, att fly ensamheten är att fly från sig själv"

 

Men jag föredrar nog ordspråket som lyder;

"Ensamheten är ett trevligt ställe att besöka, men ett dåligt ställe att stanna på"

 

Livet är i alla fall föränderligt och man vet inte vad som står i beredskap runt hörnet. Jag vill se livet från den positiva sidan. Det är inte lätt alla gånger, men det finns så mycket som man kan glädja sig åt. För mig är det att våren är här och med den kommer ljuset och värmen. Sen skall jag ju, som säkert alla vet vid det här laget, flytta till en splirrans ny lägenhet i samhället där jag en gång växte upp. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards