Direktlänk till inlägg 28 april 2014

Prassel i löven och en sadel i rö..n.

Av martins-scribo - 28 april 2014 18:25

Undrar just hur många mil jag gått runt detta samhället. Det är nog åtskilliga. Ja herregud, jag har nog gått väldigt långt. Det har faktiskt varit i ur och skur, när jag har varit verkligt ledsen och mindre ledsen, när jag inte känt för det och när jag har känt för det lite mer än när jag inte kände för det. Vissa gånger har jag tvingat mig runt. Men liknande för alla dessa promenader är att jag mått lite bättre än innan jag gav mig av. Kanske är det inbillning, men så är det. Ett stort plus av allt detta promenerande är ju att jag gått ner hela 8 kilo. Nu är snart mina promenader slut i detta samhället. Snart dags att finna nya vägar att promenera på dit jag skall flytta. 


Idag när jag var ute och gick kom det en STOR kille på en alldeles för liten cykel. När han cyklade förbi mig såg det ut som om skinkorna omfamnade sadeln. Komiskt, nä faktiskt inte. Jag tyckte synd om honom. Hoppas han kan göra något åt sin situation.


  Det finns ett ställe, längst min runda, som har en underbar glänta inne i skogen. Den går upp mot ett berg. Backen är ganska brant. Det är något trolskt över den gläntan. Jag var bara tvungen att gå in där och insupa atmosfären. Det var så underbart att bara stå där och lyssna till fåglarnas kvittrande i träden och att se på allt som håller på att slå ut. På ett ställe, en bit i från där jag stod, prasslade det något våldsamt i löven. Det var en koltrast som letade efter något matnyttigt att mata sina ungar med. Den for som en galning hit och dit, plötsligt for den ner med huvudet och fångade något.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards