Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Packfri dag.

Av martins-scribo - 23 april 2014 17:04

  Just nu är det inte mycket till packande här hemma. Jag orkar inte riktigt ta tag i det när jag kommer hem från jobbet. Men som tur vad för mitt dåliga samvete fick jag gjort en hel del i påskhelgen. Klädkammaren börjar bli svår att komma fram i nu. Till mitt försvar vad gäller dom packfria dagarna, flyttkartongerna har tagit slut. Skall upp till mina föräldrar imorgon torsdag och hämta nya. Dom hade visst ett antal som jag kunde låna. Mina föräldrar skall ju själva flytta om cirka ett och ett halvt år. Nog bäst att vara rädd om kartongerna då, även om dom inte kostar någon förmögenhet att köpa in. Sen kan det ju vara ett gyllene tillfälle att lämna bort mina egna till dom. Skulle jag få för mig att flytta igen (vilket jag inte hoppas göra på lång tid) så får jag väl köpa nya. 

 

Flytta är inget skoj alls. Skall väl inte klaga, eller jo, det gör jag ju faktiskt, men inte mycket i alla fall, det är svårt och tungt att ta allt själv, det är så mycket att tänka på. Jag får göra det i min takt. Så någon vilodag i emellanåt gör nog inget, jag har rätt bra koll på vad som skall göras. I helgen blir det ändå rätt mycket packande och säkert på helgen efter det. Det låter som om jag har mängder av saker att packa ner, men det har jag inte. Jag har en helt normal trea som skall in i en tvåa. Vill bara vara väl förberedd så allt är klart när jag skall flytta. Men det absolut tråkigaste av allt blir nog städningen. Får försöka ta rum för rum allt eftersom dom blir tömda.  

 

Imorgon har vi som skall flytta in i det nya bostadsområdet möjlighet att få en förhandsvisning. Kul att få en bild av hur det ser ut. Har ju bara haft en ritning att glo på. Skall passa på att mäta lite i sovrumsfönstret så jag kan köpa mig en mörkläggningsgardin eller något liknande. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards