Direktlänk till inlägg 19 april 2014

Kostnadsförslag

Av martins-scribo - 19 april 2014 11:47

Igår var det meningen att jag skulle ta mig i kragen och få något gjort inför flytten. Packa ner det som jag inte använder och så vidare. Det blev aldrig så, jag tappade ork och lust totalt. Nu känns det som om tiden börjar rinna iväg och jag börjar faktiskt känna lite smått panik inombords. 


Jag började packa idag på Påskafton istället. Det var inget roligt alls. Hittade saker som påminde mig så mycket om det som en gång var. Det gjorde mig verkligen ledsen. Men vad fan, ledsen eller inte, jag är ju ändå tvungen att fortsätta med packningen, det gör sig inte själv. 


Jag har ett kombi abonnemang hos Telia, ni vet, bredband, tv och telefon i ett paket och som går via telefonjacket. För några veckor sedan ringde jag och ändrade min adress inför flytten om en månad. Jag frågade tjejen i telefon om det gick att flytta hela mitt abonnemang till den nya adressen. - Jadå, inga problem, sa hon. - Men vad jag vet nu så är det enbart fiber dit jag skall flytta, men det är inga problem, eller, frågade jag. Tjejen i andra änden av telefon började tveka, - Nej det tror jag inte. Men vi kommer ändå att skicka ut en tekniker till adressen som kommer att kolla om det går. Det skall nog inte vara några problem, svarade tjejen lättat. - Vad bra, sa jag. Du, nu när jag ändå har dig på telefonen så vill jag kolla över mitt abonnemang hos er och se om jag kan få det lite billigare, fortsatte jag. Tjejen i andra ändan av telefonen verkade komma på fastare mark, det märktes att detta var något hon behärskade, att få sälja. - Ja då kan jag glädja dig med att vi har en kampanj nu så du kommer att få det gratis i 6 månader från det datum du har flyttat in i din nya lägenhet. - Det vill jag gärna ha, svarade jag och efter en stunds formalia avslutade vi samtalet. 


I onsdags ringde det så en tekniker med späd röst från Telia. - Du, sa han något tvekande efter han presenterat sig. - Vi kan inte leverera bredband, tv och telefon in till din lägenhet, fortsatte den späda rösten. - Jaså, varför inte det, frågade jag. - Det finns ingen kopparkabel indragen till lägenheten, svarade den lika späda rösten. - Ni kan alltså inte leverera det jag vill ha, suckade jag. - Nä, det stämmer, svarade rösten. Men du kan få ett kostnadsförslag av oss på vad det kommer att kosta, så kan vi dra fram en kabel om du vill, svarade den späda rösten oerhört snabbt. - Nänänä, svarade jag. Det innebär ju att Jag skall betala tusentals kronor för att få en tjänst av Er, levererad till Mig. Det vägrar jag. Då säger jag hellre upp mitt abonnemang. - Mm, kom det svagt från andra ändan. När jag kom hem på kvällen ringde jag upp Telia och sa upp abonnemanget. Naturligtvis kommer jag få 3 månaders uppsägningstid, för något som jag inte använder. 


Nu får jag kolla på andra alternativ som går via fiber. Det skulle tydligen gå via en leverantör som mitt bostadsbolag har tecknat avtal med. Där fanns alla dom stora leverantörerna vad jag kunde se. Där tecknar man också privata avtal. Jag anmälde mig där igår. Vi får se hur det går.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards