Direktlänk till inlägg 18 april 2014

Om en dryg månad.

Av martins-scribo - 18 april 2014 12:01

Om en månad flyttar jag till samhället i mitt hjärta, där jag en gång växte upp. Det känns både skönt och tungt på en gång. Skönt så tillvida i alla fall att det är en helt ny, mindre och billigare lägenhet än den jag har idag. Jag byter ju ner mig från en trea till en tvåa. Sen är det ju naturligtvis skönt att jag känner till samhället och har gångavstånd till jobbet. 


Jag har verkligen fått min beskärda del av flyttar nu, jag orkar nog inte med fler. Sen jag flyttade första gången 1988, för 26 år sedan, har jag med denna flytt, om en månad, faktiskt flyttat 13 gånger. I genomsnitt betyder det att jag bott 2 år på varje ställe. Det var kanske inte tänkt så från början, men omständigheterna i livet gör att man inte har något val många gånger. 


Denna helgen börjar jag så smått förbereda inför flytten. Skall börja gå igenom dom flyttkartonger jag har stående i klädkammaren. Det blir det väl lite packande av sådant jag inte behöver ha framme också. Jag har ju inte så mycket skit som skall slängas. Något blir det väl, men inga mängder. Har inte hunnit samla på mig så mycket sen den senaste flytten. 


Skall bli skönt när detta är över. Det enda jag egentligen vill efter flytten är att så fort som möjligt få i ordning på allt i mitt nya hem och komma till ro. Vill börja blicka framåt och njuta av våren som är i antågande. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards