Direktlänk till inlägg 10 augusti 2020

Ont av värmen

Av martins-scribo - 10 augusti 2020 14:07

En ny vecka med nya möjligheter och vem vet, kanske även en och annan spännande utmaningar att se fram emot. Vi får se. I vilket fall som helst, dagen startade riktigt segt. Har svårt att sova på nätterna när det är så varmt och klibbigt. Men slumrade i alla fall till lite titt som tätt under natten. Vaknade till med ett ryck när min frus väckarklocka ringde vid fyra tiden. Trodde nog inte att jag skulle somna till igen efter det så som jag vände och vred på mig, men måste ha slocknat till rejält, för jag vaknade tjugo över åtta av att en av våra hundar kallade på uppmärksamheten.


Idag har jag inte sökt något jobb, utan mest koncentrerat mig på två av dom fyra uppgifter jag fick av min jobbcoach i fredags. Den ena var att skapa ett veckoschema som jag skall jobba efter måndag till fredag och det andra var att uppdatera mitt CV till ett så kallat funktionellt CV. Veckoschemat var inga problem, det gick fort. Ett Excel blad med tider och raster. Skall jobba från 08:00 till 15:00 på dagen, inkluderat raster. På så sätt är jag relativt effektiv i mitt jobbsökande. Efter klockan 15 är jobbsökandet slut.


Cv:t däremot bär lite emot. Nej, nu skojar jag lite med orden. Det bär inte emot. Vad jag menar är att det inte är helt enkelt eller ens självklart hur man skall forma ett CV eller formulera sig i det samma. Det finns mängder av förslag på CV mallar som man kan använda sig av på nätet. Men vilken är rätt för mig? Inte lätt, men jag fick i alla fall rådet att använda mig av ett funktionellt CV som finns på TRR online. Valde, ett för mig snyggt CV, som var enkelt i sin utformning men som jag ändå, till viss del justerade, så det blev lite personligt.


Sen kom själva formuleringen. Man skall framhäva sig själv, få med sina styrkor, skriva positivt, snyggt och samtidigt kortfattat. Det är inte helt lätt skall ni veta. Men jag tror jag fick till det till slut. Har skickat det till min jobbcoach för granskning. Får se vad hon säger.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Skapa flashcards