Direktlänk till inlägg 21 april 2018

Blogg och diet

Av martins-scribo - 21 april 2018 10:56

Jag har bestämt mig och så här kommer det bli. Sen är det nog tjatat om min blogg och vad jag tänker göra med den. Jag kommer behålla bloggen och försöka, jag vill trycka på det här, försöka att hitta en röd tråd att skriva om. Den röda tråden skall då inte enbart handla om mig. Under tiden fram tills dess jag kommer på vad för röd tråd jag vill skriva om, kommer jag att göra inlägg här när andan faller på.


Och för att då genast bryta att inläggen inte enbart skall handla om mig, skall jag nu ta upp en gammal tråd från tidigare inlägg. Jag har påbörjat min 5:2 diet igen. Detta för att justera ner min vikt något. Vill nå min gamla målvikt på 75 kilo igen. Helst ett par, tre kilo undr den också, det vill säga 72 kilo. Det har snabbt lagts på några kilo på dom 75. Mystiskt, eller hur. Har redan lyckat gå ner 0,7 kilo på en vecka, bara genom att lägga om och hålla koll på kosten. Nu vet jag sen innan att det alltid går nedåt snabbt den första tiden med vikten. Sen brukar det stabilisera sig. Jag äter så som jag gjorde innan, men det är bara det att jag väger intaget och noterar detta i min app på mobilen. På så sätt har jag koll på alla kalorier som jag äter. Och som vanligt är tisdag och torsdag fastedagar för mig. 


Tråkigt? Nej, jag tycker inte det. För mig är det ett mål och jag ser det inte som någon större uppoffring. 5:2 dieten passar mig alldeles utmärkt. Jag mår bra i kropp och själ när jag ligger på 72-75 kilo och det är det absolut viktigaste. Jag skall må bra! Det var ett jäkla hallå sist jag höll på med min diet. Folk i min omgivning ställde sig frågande om det verkligen var nödvändigt. Ja för mig var det nödvändigt. 


Och om ni nu undrar varför jag hela tiden stirrar mig blind på 72-75 kilo. Jo för att då ligger jag på normalvikt i BMI. Hur räknar jag BMI? Här är en bra länk ni kan använda till en BMI räknare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Skapa flashcards