Direktlänk till inlägg 30 september 2017

Vikten håller ännu

Av martins-scribo - 30 september 2017 10:56


I morgon, den första oktober är det två månader sedan jag slutade med mina 5:2 och 6:1 dieter. Glädjande nog för mig, så håller jag min målvikt på 75 kilo ännu. Jag har släppt lite på den strikta kaloriräkningen, det vill säga, från 2200 kalorier till den mer normala kalorimängden på 2600 kalorier om dagen. Det är väl mest formalia för min del, då jag ytterst sällan kommer upp till dom kalorimängderna under en dag ändå. 


Rent mentalt mår jag mycket bättre idag, än vad jag gjorde när jag vägde dom 86 kilona runt årsskiftet 2017. Så för mig har det varit en ren vinst att gå ner dom 11 kilona. Nu handlar det mest om att hålla koll så att det inte drar iväg uppåt igen. Väger mig cirka en gång i veckan, bara för att hålla koll, mer än så är det inte.    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Skapa flashcards