Direktlänk till inlägg 1 juli 2017

6:1, fjärde veckan, samanfattning

Av martins-scribo - 1 juli 2017 11:07

Det har inte hänt så mycket i viktmässigt i veckan eller rättare sagt, det har inte hänt något. Det jag kan se och faktiskt urskilja efter dessa fyra veckor med 6:1 är att jag faktiskt ligger rätt stadigt runt 75 kilo. Jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att fortsätta med min 6:1 över sommaren, för att sen se hur det ser ut runt hösten. Är det inga större förändringar då, kommer jag så smått att fasa ut 6:1 dieten och bara hålla koll på kaloriintaget.


Får väl ändå säga att jag är väldigt nöjd med min viktminskning. Från det jag började och till idag, är det 6 månader sedan jag började med min 5:2 diet. Det var väldigt trevande i början och till viss del kämpigt den allra första tiden, men det lade sig snart och blev vardag i mitt liv. Nu, här idag, är jag hela 11 kilo lättare.


Det var en gång en medelålders man i Ale 

Som ej längre kunde sägas tillhöra dom smale

Han blundade länge för sin stora magrondör

Men det var till sist en spegel som det hela avgör


Faktum är att det en gång började med ett finger

Och att han till guldsmeden i ett springer 

För att hela tiden töja förlovningsringen ut

Till sist han kände att detta måste få ett slut


Byxor och tröjor började härefter bli för små

Hur mycket han än blundade gick ej detta att förbigå

Sakta en tanke nu började gro i hans hjärna

Att han nog sin kropp så smått måste börja värna


Men avgörande nog var en magprofil i spegel han såg

Det var då allt gick upp för honom och han insåg

Att han helt enkelt är en man som är väldigt fet

Och därav satte sig själv på en 5:2 diet


Martin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Skapa flashcards