Direktlänk till inlägg 25 juni 2017

6:1, tredje veckan, sammanfattning

Av martins-scribo - 25 juni 2017 12:47

Jag är nu inne på tredje veckan med 6:1 dieten. Fastedagarna går som vanligt helt utan problem. Så länge jag jobbar, tänker jag inte så mycket på det. Men snart kan det bli lite värre med fastan. Om två veckor går jag på semester och då vet jag ju inte riktigt hur det blir dom dagarna jag fastar. Det skall nog inte vara några problem så länge jag håller disciplinen. 


I alla fall, den gångna veckan gick jag under min målvikt på 75 kilo. Vågen stannade på 74,6 kilo, vilket gör att jag får äta lite mer för att komma upp i vikt något. Dock inom min kalorigräns. Det är väl inget alarmerande ännu och ej heller en trend åt något håll. Jag avvaktar hellre och ser om det fortsätter neråt. Om det nu skulle fortsätta neråt har jag två alternativ, antingen avbryta fastan eller öka på kaloriintaget något.   


Havet


Jag har en längtan till havet

Där jag kan bo helt utan krav

Se solen gå upp varje dag

Där jag kan gå på stranden

Och höra vågornas brus

Där jag kan ta salta bad

Se tärnor som dyker

Där jag kan finna mig själv

Och hitta frid och ro i min själ


Martin



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards