Direktlänk till inlägg 23 juni 2017

Kopplingsfel

Av martins-scribo - 23 juni 2017 11:51

Tänk vad barnsligt förtjust man kan bli när man verkligen lyckas med något. Idag var en sådan dag. Allt föll liksom på plats. Förra helgen laddade jag ner programmet Itunes på min dator. Tänkte jag skulle ladda in lite musik till min Iphone. Det var inte så himla lätt, skall jag säga. 


Jag fick in låtarna på Itunes och kopplade upp mobilen till datorn. Här tog det tvärstopp. Ikonen för min mobil fanns inte i programmet uppe i menyn. Jag kollade inställningar på både dator och mobil. Kollade om dom "pratade med varandra" och det gjorde dom naturligtvis. Jag gick vidare och kollade inställningar i Itunes, men kunde inte hitta något fel eller rättare sagt. Jag kunde inte hitta något alls. 


I min frustration gick jag in under rubriken "Hjälp". Det är ju så omanligt att be om hjälp. Man skall ju kunna det omgående som man. Lite som sketchen i Yrrol. Ni vet, dom två killarna som installerar stereon. I alla fall, under rubriken "Hjälp" finns det en underrubrik som heter "Kör diagnostik". Tänkte att det inte kunde skada och körde. Upp kommer ett meddelande om att det inte finns någon Iphone kopplad till programmet.


Vadå inte kopplad tänkte jag! Kollade ner på min Iphone där datakabeln går från mobil till dator. Telefonfan är visst kopplad till min dator. Vid sidan av meddelandet fanns en knapp som det stod "Hjälp" på. Jag klickade på denna och fick upp en utförlig sida om olika fel. Jag bläddrade neråt, plötsligt får jag se något som fångar mitt intresse. "Om din Iphone, Ipad mm inte får någon kontakt med programmet, testa det här". Hmm, låter ju misstänkt likt mitt problem.


Jag läser vidare och inser att det vore smått omöjligt för mig att hitta det här felet utan denna hjälp. Jag skulle gå in på min Iphone via datorn och där, i en underrubriks, underrubriks, underrubriks, underrubrik fanns ett litet, litet program som skulle installeras för att Iphone och Itunes skulle kommunicera. Sagt och gjort, jag gjorde som det stod och plötslig funkade allt! Nja, inte riktigt allt, kanske.


När jag skulle ladda ner min musik till datorn, så fattade jag inte hur jag skulle göra. Efter en stund tryckte jag på en knapp längst ner som det stod "Synkronisera min Iphone med Itunes" och då jävlar började det laddas in musik i min mobil. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Skapa flashcards