Direktlänk till inlägg 14 april 2017

5:2, tolfte veckan, sammanfattning

Av martins-scribo - 14 april 2017 10:13

På söndag är det tre månader sen jag började med min 5:2 diet och jag kan sammanfatta det så här. För mig personligen har det varit en väldigt enkel resa vad gäller dieten. Nästan ingen ansträngning alls. Man får ju äta och dricka det mesta inom den kalorinivå man ställt upp på "fem dagarna". I mitt fall har jag 2300 kalorier att röra mig med. Det är förvånande vad mycket gott man kan göra i matväg och som faktiskt innehåller lite kalorier, men har högt näringsintag i övrigt. Nu är det ju oftast helgerna som blir dagar med lite extra festlig mat. På veckodagarna är det mest trist slentrian mat som konsumeras. På "två dagarna" har jag ju 600 kalorier att röra mig med, inte så mycket kan tyckas, men det funkar faktiskt riktigt bra. Man vänjer sig vid det mindre intaget av kalorier. Dessa dagar kan maten bestå av en kopp kaffe på morgonen och frukosten, en Nutrilett Bar (200 kalorier) till lunch. Middagen kan bestå av en torr omelett (utan stuvning eller annan fyllning) och grönsaker, eller kokta ägg och grönsaker. Finns det utrymme på kvällen kan det bli lite kompletterande grönsaker som kvällsmat.


I morse, när jag vägde in mig, stannade vågen på 77,7 kilo. Det vill säga, jag har gått ner 8,3 kilo på tre månader. Nu har jag 2,7 kilo kvar till min målvikt på 75 kilo.


Det jag märkt den sista tiden är att det går lite trögare i själva viktnedgången, det är inte lika stora ryck som det varit innan. I början av min 5:2 diet gick jag ner över 0,9 kilo i veckan, i genomsnitt skall tilläggas, nu ligger det på strax över 0,6 kilo i veckan. Detta skulle innebära, om viktminskning är 0,6 kilo i veckan, att jag skulle nå min målvikt i slutet av maj. Vi får se om det blir så. I vilket fall som helst lär det ju bli lagom till sommaren och det är ju positivt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards