Direktlänk till inlägg 22 februari 2017

5:2, femte veckan, dag tre

Av martins-scribo - 22 februari 2017 16:40

För lite drygt 1 år och 5 månader sedan köpte jag o Sonja nya ringar i trendig palladium. Det var på min 50 års dag vi satte ringarna på fingrarna, så att säga. Ett drygt halvår senare kunde jag inte längre ha min fina ring på fingret, utan fick sorgset konstatera att den för tillfället gjorde sig bäst hängande i mitt halsband. Fingrarna hade tjocknat och säker inte bara där. Men förra sommaren bestämde jag mig för att ta ut min ring så jag kunde använda den igen. Efter lite mer än en månad, och faktiskt nästan ett år efter vi köpt dom, fick jag tillbaka min ring som var så putsad och blank att man kunde spegla sig i den. Ringen satt perfekt på mitt ringfinger, ett tag! Det dröjde inte särskilt länge innan jag krasst kunde konstatera att fingrarna tjocknat ytterligare och åter igen, säkert inte bara där. Gubbfläsket svällde. Ringen hamnade åter i halsbandet. Men, alla lyckliga och kanske även olyckliga sagor har ju som bekant ett litet eller kanske stort men, i mitt fall är det både stort och faktiskt även lyckligt. Jag bestämde mig för att göra något åt min övervikt och inte bara gå den lättare vägen och ta ut ringen varje gång. Fasiken vet hur stor den blivit till slut. När jag väl bestämt mig för bantningsmetod, tog det bara 1,5 månad med 5:2 diet tills jag åter kunde använda min ring. Det kallar jag ett bevis på att det faktiskt funkar med 2 fastedagar i veckan. Nu är det ju inte bara på fingrarna det syns att jag gått ner 4,3 kilo. Det börjar synas på magen och i ansiktet också. Mina byxer känns inte längre som korvskinn runt benen. Det är så skönt och jag börjar må bättre kroppsligt. Men mitt mål på 75 kilo ligger fast. Häromdagen när jag vägde mig stannade vågen på 81,7 kilo. Det är bara ynka 6,7 kilo kvar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Skapa flashcards