Direktlänk till inlägg 30 april 2016

Länge sen sist

Av martins-scribo - 30 april 2016 12:16

Kan ni tänka er, det är nästan en och en halv månad sedan jag skrev något här sist. För mig känns det mer och mer avlägset att ens sätta mig ner och skriva. Tänker knappt på det längre. Idag när jag loggade in på datorn fick jag se ikonen för sidan. - Åhh fan, den sidan har jag inte varit på länge, for det genom huvudet. Loggade in och det var helt dött. Bloggning är en färskvara. Vill man vara i topp på dom olika rankinglistorna måste man skriva flera inlägg i veckan. Helst flera om dagen. När jag var som högst rankad, skrev jag ett inlägg om dagen. Jag är ljusår från det idag. Kanske är det naturliga urvalet som gör sig gällande. Det var kul i början och jag hade massor att skriva om. Nu är det inte så kul och jag har nästan inget att skriva om längre. Jag har sett mängder av sidor där ägarna skrivit samma som jag gör nu. Sen har sidorna tagits bort. 


Det låter ju otroligt att jag inte skulle ha något att skriva om efter snart 51 år på denna jord. Men sanningen är ju den att jag har begränsat mig själv genom att bara skriva om just mig själv. Det gör att ämnet börjar bli rätt uttjatat och uttömt vad gäller uppslag. Det finns faktiskt annat att skriva om än att hela tiden framhäva och för den delen, begränsa sig själv i texterna och inlägg. Jag har faktiskt mycket annat som jag skulle kunna tänka mig att skriva om. Men som sagt, då ligger ju den där begränsningen som jag själv satt upp att inte skriva om politik, religion, mitt jobb och personer. Jag skulle kunna tänka mig att göra avsteg från ett av dom förbuden och det är politik. Men jag är inte så insatt i vare sig debatter eller annat vad gäller det ämnet. Men ändå, det känns oerhört lockande att bli en nagel i ögat på det politiska etablissemanget. Men då krävs det att jag är påläst. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av martins-scribo - 11 februari 2023 12:30

  Varje minut släcks ett ljus på vår jord  Och en själ börjar vandrar utan mål I himlen gråter en ängel utan vingar För ett barn saknar skydd någonstans    Ett svagt litet ljus börjar glöda  Och en själ hittar vägen igen I himlen får ...

Av martins-scribo - 9 oktober 2022 11:53

Jag minns fortfarande min barndoms svala sommarmorgnar. Där rönn och hagtorn stod i blom och gräset var fullt av morgondagg. När jag satt i vår berså och njöt av dom behagliga dofterna från vårt syrenbusksnår. Där man från skogens gröna fond, k...

Av martins-scribo - 20 maj 2022 17:32

Åh dessa gubbar, det finns gubbar för allt, Gubbar som motar, gubbar som hotar. Gubbar som ljuger, gubbar som suger. Gubbar som specialopererar, gubbar som chockerar. Gubbar som nekar, gubbar som tvekar. Gubbar som propagerar, gubbar som agite...

Av martins-scribo - 18 april 2022 17:42

Scio, video, sentio "Jag vet, jag ser, jag känner" Martin ...

Av martins-scribo - 26 mars 2022 19:03

På morgonen anses jag vara asocial;En sömndrucken människa helt utan tal;För mig är arla morgon ett helvetes kval;Viljan är att få kroppen sakta vaken;Men jag stirrar mest tomt och andlöst naken;Hör till dom som klassas bland morgonvraken;Jag trivs j...

Ovido - Quiz & Flashcards